مدیران خودروعصر اعتبار

بدری مطرح کرد:

رشد ۶۰ درصدی قیمت میلگرد

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، جزییات افزایش قیمت فراورده های ساختمانی را تشریح کرد.

رشد ۶۰ درصدی قیمت میلگرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از می متالز صدیف بدری با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه های اخیر، گفت: متاسفانه نبود کنترل و نظارت به افزایش قیمت مصالح ساختمانی منجر شده است.

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم تعیین و کنترل قیمت های مختلف از سوی دولت یا اتحادیه مشخص به نوسانات شدید قیمتی دامن زده است، افزود: در بازار مصالح ساختمانی در حال حاضر تمام قیمت ها افزایشی بیش از 20 درصد را تجربه کرده است.

    بدری با تاکید بر اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری قیمت میلگرد از هزار و 600 تومان به 2 هزار و 600 تومان رسیده است، افزود: افزایش بیش از 60 درصدی قیمت میلگرد در 5 ماهه نخست سال جاری در سایر فراوده های ساختمانی نیز مشاهده می شود.

    تناقص رکود مسکن و رشد قیمت مصالح ساختمانی

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بتن، سیمان، فولاد و سایر فراورده های ساختمانی نیز با افزایش قیمت مواجه هستند، گفت: در حالی که در بازار مسکن تحرکی وجود ندارد رشد قیمت مصالح ساختمانی جای تعجب دارد.

    وی ادامه داد: باید از اهرم نظارتی و سازمان های کنترل کننده مانند سازمان تعزیرات حکومتی استفاده شود تا جلوی بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی گرفته شود.

    بدری با بیان اینکه عدم وجود نظارت و عدم برنامه‌ریزی عامل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار مرتبط با مسکن است، گفت: به طور حتم اگر قیمت مصالح ساختمانی در شرایط رکود بازار مسکن افزایش یابد تاثیر مستقیم بر بازار داشته و می‌تواند قیمت ها را به صورت حبابی در بحث خرید و فروش و رهن و اجاره افزایش دهد.

    بدری با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی به پایدار شدن رکود در بازار مسکن دامن می زند، افزود: افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در پی گرانی مصالح ساختمانی به اقشار آسیب پذیر جامعه صدمه می زند.

    دولت باید در حوزه مسکن برنامه داشته باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید در حوزه مسکن برنامه داشته باشد، گفت: قیمت تمام شده مصالح ساختمانی باید با در نظر گرفتن سود معقول لحاظ شود تا جلوی افزایش قیمت بی‌رویه گرفته شود.

    وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر افراد برای فروش محصولات ساختمانی به شرایط بازار نگاه می کنند و نه میزان تولید و همچنین هزینه‌ها ی آن از این رو واسطه ها و دلالان در غفلت نمایندگی های مجاز با ایجاد بازار سیاه بیشترین سود ممکن را می برند.

    بدری با بیان اینکه صدرو پروانه های ساختمانی در کشور بیشتر شده است، افزود: در تهران صدور پروانه های ساختمانی 15 درصد و ر سایر کلان شهرها 10 درصد رشد داشته است.

    وی با تاکید بر اینکه وجود مافیا در حوزه مصالح ساختمانی عامل اصلی نوسانان قیمتی در این بازار است، گفت: جلوگیری از ایجاد انحصار در تولید و عرضه مصالح ساختمانی لازم است تا به این ترتیب رشد قیمت ها بازار را تحت تاثیر قرار ندهد.

    وزارت صنعت به موضوع گرانی مصالح ساختمانی ورود کند

    بدری با بیان اینکه مسئول اصلی کنترل بازار مصالح ساختمانی اتحادیه مربوطه، وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث کارخانه ها و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه است، گفت: متاسفانه کنترل ونظارت وجود ندارد و از این عدم نظارت سوء استفاده های زیادی می شود.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس در جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی به موضوع ساماندهی بخش مسکن و بازارهای موازی آن خواهد پرداخت تا به این ترتیب خروج از رکود تسریع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی