مدیران خودروعصر اعتبار

تورم ملی مرداد ٧.٩ درصد

اختصاص ۳۰درصد از هزینه‌های خانوار شهری به بخش مسکن

عصر ساختمان- معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران گفت: براساس آمار بخش مسکن به تنهایی حدود ۳۰ درصد از هزینه های خانوار شهری را به خود اختصاص داده است.

اختصاص ۳۰درصد از هزینه‌های خانوار شهری به بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسین زاده در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بخش مسکن حدود 30 درصد از هزینه های خانوار شهری را به خود اختصاص داده که باتوجه به هرگونه تغییر قیمت دراین بخش اثر معنی داری برروی شاخص قیمت ها در مناطق شهری خواهد گذاشت.

    وی افزود:باتوجه اینکه وزن هزینه بخش مسکن برای خانوارهای روستایی حدود 11 درصد است که طبیعتا در هنگام افزایش قیمت ها شکاف شاخص قیمت در مناطق شهری و روستایی افزایش خواهد یافت.

    حسین زاده تصریح کرد: نتایج آزمون های آماری نشان می دهد که شاخص قیمت گروه های کالاها و خدمات در دو طرح شهری و روستایی اختلاف معنی داری دارند که اجرای طرح آمارکیری از قیمت خرده فروشی کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی را توجیه می کند.

    معاون مرکز امار ایران با بیان اینکه موفق شدیم شاخص قیمت کالا و خدمات خانوارهای کل کشور را تهیه کرده که امروز منتشر می شود و به برنامه ریزی های منطقه ای کمک خواهد کرد؛ البته این حرکت در راستای اجرای نظام آماری ثبتی مبنا است.

    وی افزود: تورم روستایی نیز در اول هر ماه اعلام خواهد شد و تورم ملی ٧.٩ درصد برای مرداد است در حالیکه تورم شهری ٧.٧ درصد و تورم روستایی نیز ٨.٨ درصد است.

    وی ادامه داد: باید توجه داشت تورم کل کشور و شهری و روستایی سه محصول جداگانه است؛ ضمن اینکه بین شهر و روستاها تفاوت های زیادی داریم و سبد مصرفی و الگوی مصرفی شهری و روستایی متفاوت است.

    معاون مرکز آمار اعلام کرد: شاخص های کلان کشور که از رشد اقتصادی به دست می آید به تفکیک شهری و روستایی نیز وجود دارد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: ضمن اینکه تورم ملی دقیق تر از تورم شهری هم هست.

    وی ادامه داد: اقلام سبد مصرفی در خانوار شهری ٤٥١ قلم و در حوزه روستایی ٢٧٩ قلم است به نحوی که در مناطق شهری به ٢٢٥ شهرستان و در روستایی به ٥١٧ آبادی برای دریافت اطلاعات سر می زنیم.

    حسین زاده گفت: سال پایه تورم ٩۰ است ولی قصد داریم در مهرماه به ٩٥ ارتقا دهیم. ضمن اینکه مظنه قیمت مناطق شهری به ٤٥٥ قلم می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار