مدیران خودروعصر اعتبار

پیش بینی بازار مسکن در سال جدید

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه رونق مسکن به افزایش قیمت منجر نمی شود،۳ عامل تحول در بخش مسکن را برشمرد.

پیش بینی بازار مسکن در سال جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مجید کیان پور با تاکید بر ضرورت ایجاد رونق در بخش مسکن و خروج از رکود به خانه ملت گفت: برای ایجاد رونق در این بخش باید از ظرفیت های موجود استفاده کرده و افزایش ساخت و ساز را در دستور کار قرار داد.

    وی با بیان اینکه برای حمایت از عرضه و تولید مسکن باید از ظرفیت های قانونی موجود استفاده کنیم، افزود: اجاره داری 5 ساله یا 99 ساله، احیای بافت فرسوده و همچنین اجرای طرح مسکن اجتماعی از مواردی است که می تواند بخش مسکن را متحول کند.

    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برخی رونق مسکن را در افزایش قیمت می دانند، تصریح کرد: رونق بخش ساختمان، افزایش عرضه و تولید است زیرا این عامل می تواند به رشد معاملات مسکن و خانه دار شدن بخش اعظمی از جامعه منجر شود.

    کیان پور با بیان اینکه باید شرایطی برای رشد صنعت ساختمان و افزایش تولید مسکن فراهم شود، گفت: با افزایش تولید مسکن و تحویل آن به متقاضی گردش مالی و خرید و فروش بیشتری انجام می شود که در نتیجه آن اقتصاد نیز وضعیت بهتری را تجربه می کند.

    وی با تاکید بر اینکه رشد عرضه و تولید مسکن بیش از  از 1000 شغل مستقیم و غیر مستقیم را از رکود خارج می کند، افزود: گروه اقتصادی دولت باید بداند که برای ایجاد تحول در اقتصاد باید ابتدا صنعت ساختمان را به تحرک واردارد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای مسکن علاوه بر اینکه نرخ ها از حالت حبابی خارج می شوند اقتصاد نیز بیش از 30 درصد تحول مثبت را تجربه می کند.با روشن شدن موتور محرکه صنعت مسکن و ساختمان بخش های دیگر نیز تحت تاثیر قرار گرفته و از رکود خارج می شوند.

    کیان پور با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن سیاست های واحد و همه جانبه از سوی دولت برای ایجاد تحول در بخش مسکن افزود: دولت باید با سیاست های حمایتی و تسهیل گرایانه به دور از پیمانکاری، تولید مسکن را رونق ببخشد به گونه ای که علاوه بر انبوه سازان و بخش خصوصی مردم نیز متمایل به سرمایه گذاری در این بخش باشند.

    وی افزود: با تغییر نگاه دولت رونق مسکن در افزایش قیمت ملک خلاصه نشده و صنعت ساختمان با تولید بیشتر درگیر خروج از رکود می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار