مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس:

۳۵ درصد پهنه جمعیت شیرازی‌ها در معرض خطر زلزله قرار دارند

عصر ساختمان:مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس گفت: بیش از ۳۵ درصد پهنه جمعیت شهری کلان‌شهر شیراز در معرض خطر وقوع زلزله قرار دارند.

۳۵ درصد پهنه جمعیت شیرازی‌ها در معرض خطر زلزله قرار دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سید حمید اشرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شیراز یک‌هزار و 700 هکتار بافت فرسوده و 380 هکتار بافت تاریخی وجود دارد که در برابر زلزله غیرمقاوم است.

    وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات ناکارآمد شهری در سال گذشته یک‌هزار و 69 واحد و در سال جاری 745 واحد از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده است و نیز 2 هزار و 100 واحد دیگر نیز تا پایان امسال از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد.

    مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان فارس تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی بهسازی و نوسازی منازل و مجتمع‌های مسکونی که در بافت فرسوده شهر شیراز قرار دارند، به ازای هر واحد 50 میلیون و در دیگر شهرها 30 میلیون تومان وام با بهره 24 درصد که 9 تا 12 درصد از طریق یارانه دولتی و مابقی از سوی متقاضیان پرداخت می‌شود.

    اشرفی بیان داشت: بانک‌های ملی، ملت، سپه، تجارت، مسکن و رفاه بیشترین همکاری را در پرداخت تسهیلات برای مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مسکونی که در بافت فرسوده قرار دارند با شرکت عمران و مسکن‌سازان تعامل داشته‌اند و از دیگر بانک‌ها درخواست می‌شود که برای ایمن‌سازی منازلی که در معرض وقوع زلزله است با این شرکت همکاری کنند.

    وی اضافه کرد: شهروندان متقاضی تسهیلات بانکی برای بهسازی، مرمت و نوسازی منازل مسکونی که در بافت فرسوده قرار دارند با مراجعه به سایت شرکت عمران مراجعه و از نحوه اعطای وام آگاه شوند و البته داشتن سند و پروانه ساختمانی الزامی است.

    مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس بیان داشت: در گذشته برای مقاوم‌سازی به‌صورت تملک اجباری مکان‌هایی بر اساس ضرورت انتخاب و با هزینه گزاف و طی کردن زمان طولانی نارضایتی شهروندان را نیز موجب می‌شد.

    اشرفی اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی دولت شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی و نیز استفاده از شرکت‌های توسعه‌گر که حلقه اتصال دولت، شهرداری و مردم هستند، بازآفرینی بازار شهری در قالب مناطق بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و تاریخی بوده‌ایم.

    وی از سامان‌دهی 10 محله در سکونتگاه‌های غیررسمی یا مناطق حاشیه‌نشین در کلان‌شهر شیراز خبر داد و گفت: از این تعداد هفت محله به‌صورت فعال دارای خانه محله شده که با مشارکت مردم و مسئولان از موازی‌کاری خارج و به‌صورت هیئت‌امنایی با حضور روحانی محل، معتمدان، شوراییان و شرکت عمران و مسکن‌سازان فعالیت می‌کنند.

    مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان فارس خاطرنشان کرد: خانه محله سهل‌آباد به‌عنوان محله نمونه کشور انتخاب و از سوی وزیر راه و شهرسازی لوح تقدیر دریافت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار