مدیران خودروعصر اعتبار

رکود مهمان سال آینده بازار آهن

تاثیر تاخیر تصویب بودجه ۹۵ بر رونق محصولات فولادی

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه آهن فروشان با اشاره به بحث های مطرح شده در خصوص تصویب بودجه دو دوازدهم و محول کردن تصویب کامل این برنامه مالی به مجلس آینده، این مساله را باعث به تاخیر افتادن پروژه های عمرانی ارزیابی کرد و گفت بعید است در نیمه نخست سال آینده بازار آهن رونقی به خود ببیند.

رکود مهمان سال آینده بازار آهن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از دنیای معدن، محمد آزاد اظهار کرد: طی هفته گذشته رکود همچنان در بازار آهن ادامه‌دار بود و حتی بازار آهن در هفته گذشته کاهشی بود به عبارت دیگر بازار آهن مخالف با پسابرجام حرکت کرد.

    او در خصوص رفع تحریم‌ها و تاثیر آن در بازار آهن بیان کرد: رفع تحریم‌ها هیچ تغییری در بازار آهن ایجاد نکرد هیچ، بلکه یک مقدار جزئی هم بازار آهن را منفی کرد.

    رئیس اتحادیه آهن‌فروشان عنوان کرد: اجرایی شدن برجام در بلندمدت اثرخود را می‌گذارد اما در شرایط خاص خودش که این شرایط عبارتست از اینکه اول بتوانیم زمینه‌ای برای تولیدکننده‌های داخلی‌مان فراهم کنیم، دوم مصرف داخلی را تحریک کنیم یا اینکه بازار صادرات داشته باشیم و محصولات فولادی را صادر کنیم آن وقت است که بازار آهن از حالت رکود خارج شده و رونق پیدا می‌کند.

    آزاد در خصوص کمک دولت برای کمک به تولیدکننده‌های داخلی خاطرنشان کرد: دولت هم احتمالاً مایل است که کمک کند اما متاسفانه در حال حاضر دست دولت بسته است. بودجه دولت با تاخیر به مجلس رفت و مجلس نتوانست بوجه را تصویب کند و موکول شد به مجلس آینده یعنی در خرداد یا تیرماه سال 95 و آن موقع بودجه کشور تغییر خواهد کرد.

    او ادامه داد: با این وضعیت تا شش ماه اول سال 95 نباید منتظر پرو‌ژه‌های عمرانی و ساخت و ساز باشیم و این امر بیانگر این است که رکود در سال 95 هم مهمان بازار آهن خواهد بود.

    آزاد در خصوص بشترین معامله محصول فولادی در هفته گذشته بیان کرد: طی هفته گذشته بیشترین محصول فولادی که معامله شد تیرآهن بود که در یک بلوک 50 هزار تنی در بورس کالا معامله شد.

    او در خصوص قیمت محصولات فولادی افزود: قیمت شمش آهن داخلی در حال حاضر به ازای هر کیلوگرم 980 تومان و شمش آهن وارداتی 960 تومان، قیمت میلگرد 1100 تومان معامله شد و تیرآهن 1250 تومان داد و ستد شد که قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته روند نزولی را طی کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار