مدیران خودروعصر اعتبار

خانه‌های تعطیل در شهر شنبه

عصر ساختمان:پس از زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری ۲۰ فروردین‌ماه ۹۲ در شنبه، بسیاری از خانه‌ها ویران شد پس از آن ساکنان با کمک دولت اقدام به بازسازی منازل خود کردند اما عدم دیوارکشی برخی منازل چهره نازیبایی به شهر شنبه داده است.

خانه‌های تعطیل در شهر شنبه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، برخی از مردم شنبه و طسوج که در وقوع زمین‌لرزه 6.1 دهم ریشتری سال 1392 منازل خود را ازدست‌داده بودند در این زمینه بازسازی انجام‌ داده‌‌اند اما نکشیدن دیوار برخی منازل چهره نازیبایی به شهر شنبه داده است.

    مردم شنبه می‌گویند کارهای بزرگی توسط نظام جمهوری اسلامی در این بخش پس از زلزله انجام‌شده است که زبان ما در تقدیر از دولت و نظام در این زمینه قاصر است اما پس‌ازاین چند سال توان مالی نداریم تا بتوانیم دیوارهای خانه خود را بکشیم.

    برخی معتقدند حتی در بازپرداخت وام منازل نیز عاجزیم و انتظار ما از دولت و نظام این است تا به کمک ما بیایند زیرا مناطق شنبه و طسوج از مناطق محروم بشمار می‌رود و کمک به هم‌نوعان خود خیر دنیا و آخرت در پی خواهد داشت دست ما کوتاه خرما بر نخیل.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی گفت: پس از زمین‌لرزه 6.1 دهم ریشتری شهرستان دشتی در سال 92 اجرای ساخت‌وساز بخش شنبه و طسوج بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شد.

    سید اصغر صالحی افزود: در بخش شنبه و طسوج  یک هزار و 600 فقره تسهیلات به مردم پرداخت‌شده است البته دو روستا در بخش کاکی و یک روستا نیز در بخش مرکزی را دربر می‌گرفت.

    وی افزود: عمده تسهیلات ما به مردم 200 میلیون ریال بود که مبلغ 20 میلیون ریال حصار کشی و 50 میلیون ریال بلاعوض شامل این تسهیلات شده است.

    صالحی خاطرنشان کرد: در ابتدای امر بنا بود واحدها در 65 مترمربع ساخته شود ولی به درخواست مردم و مسئولان محلی این واحدها را از 65 متر به 85 متر اضافه کردیم.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی اولیه 20 میلیون تومان برای ساخت واحدهای 65 مترمربع بود اما با توجه به افزایش زیربنا، مبلغ 2 میلیون تومان حصارکشی نیز به تسهیلات ساخت اضافه کردیم البته به‌صورت متوسط مبلغ 200 تا 300 هزار تومان به مردم برگشت دادیم.

    صالحی یادآور شد: به نظر می‌رسد مبلغ برگشت داده‌شده به برخی از مردم صرف هزینه‌های داخلی منازل خود کرده‌اند و به همین دلیل نتوانستند دیوارها را احداث کنند.

    وی افزود: یکسری تشویقی برای این موضوع در نظر گرفته شد که افرادی که دیوارهای خود را بسازند تا سقف مبلغ یک‌میلیون تومان با تائید شهرداری و دهیاری‌ها که مطابق با ضوابط شهری و روستایی کار انجام دهند به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کنیم اما این پرداخت منوط به احداث دیوار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو