مدیران خودروعصر اعتبار

چالش انتخاب شهردار پیش روی نمایندگان پارلمان شهری رباط کریم؛

شورای رباط کریم بهای نداشتن «ریش سفید» را پرداخت می‌کند

عصر ساختمان- انتخاب شهردار، چالشی بزرگ پیش روی اعضاء پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رباط کریم است و در این بین به شدت نبود «ریش سفید» در بین اعضاء این شورا مشهود است.

شورای رباط کریم بهای نداشتن «ریش سفید» را پرداخت می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، «ریش سفید» واژه‌ای است که این روزها نسبت به گذشته کم تر در موردش می‌شنویم، با این حال، همچنان هر گاه چند نفر با مشکلی مواجه می‌شوند و توان حل آن را ندارند، سراغ همان بزرگ‌تر ها یا ریش سفیدان می‌روند.

    این مساله در همه شئون زندگی از حوزه فردی گرفته یا حوزه اجتماعی و سیاسی صادق است و نمونه بارز آن را در ادوار گذشته شورای شهر رباط کریم و یا اظهار نظرهای دلسوزانه ائمه جمعه به عنوان دلسوزترین ریش سفیدان شهر دیده‌ایم.

    ریش سفیدان به خاطر اعتباری که میان مردم داشتند در امور مهم تر و حساس تری هم به کمک سیستم های قانونی و نظارتی می رفتند، به طوری که افراد معتمد و مصلحت‌اندیش محلی هنوز هم در کنار دستگاه‌های امنیتی و قضایی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه نقش‌آفرین هستند.

    حضور ریش سفیدان در شوراهای ادوار رباط کریم سبب موفقیت و بی حاشیه بودن این شورا بود

    شورای اسلامی شهر رباط کریم از همان دوره اول یکی از شوراهای کم حاشیه شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان و حتی استان تهران بود و بزرگ ترین دلیل آن را هم می توان در وجود افراد ریش سفید و به اصطلاح استخوان‌خرد کرده‌های جامعه جستجو کرد، نمونه شدن شورای ادوار رباط کریم در استان تهران و کشور مهر تاییدی بر این گفته است.

    در چهار دوره انتخابات شوراهای شهر رباط کریم بر عکس شهرهای نسیم شهر و گلستان قومیت گرایی نقش چندانی در انتخابات این شهر نداشت به همین دلیل خروجی آن هم‌ همواره حضور افرادی با تجربه و صاحب فکر بود که هر کدام در کسوت ریش سفیدی هم حرفی برای گفتن داشتند.

    اما در این دوره از انتخابات شرایط فرق کرد و در غیاب 4 ریش سفید نام آشنای شورای شهر رباط کریم  در انتخابات، عرصه برای جوانانی که آرزوی عضویت در شورای شهر را در سر داشتند باز شد و نتیجه آن حضور 6 عضو تقریبا جوان در این شورا بود، که با وجود آن که دو نفر از این جوانان سابقه یک دوره حضور در پارلمان شهری را دارند اما پرواضح است که دیگر از آن پختگی شوراهای قبل که به بی‌حاشیه شدن شورا منجر می‌شد خبری نیست.

    شاید در یک نگاه حضور جوانان و سپردن امور به دست آنها  بسیار پسندیده و مطلوب به نظر برسد و قطعا هم همین طور است، اما اگر بپرسیم آیا این جوان‌گرایی تا کنون تاثیری در رتق و فتق بی‌حاشیه امور و به دست گرفتن نبض شهری تاریخی داشته یا نه، احتمالا پاسخ منفی است و حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون انتخاب شهردار جدید رباط کریم و شایعاتی که پیرامون نام کل شورا و برخی اعضای آن ایجاد شده همین مساله را تایید می‌کند.

    وزن ریش سفیدان در شورای شهر زمانی بیشتر به چشم می‌آید که می‌بینیم اعضای جوان شورای شهر رباط کریم به سادگی از شهردار توانمند سابق رباط کریم عبور کردند.

    بی توجهی اعضاء پر هیجان و جوان شورای شهر رباط کریم به ریش سفیدان

    این اعضا باید بدانند که چهار سال دیگر مجددا باید توسط همان مردمی که به آنها رای اعتماد داده اند انتخاب شوند و نتایج ناشی از انتخاب شهردار اشتباهی، در پرونده آن ها ثبت و ضبط خواهد شد.

    حذف شهردار سابق رباط کریم به واسطه عملکرد درخشانی که در مدتی اندک از خود به جا گذاشت و همچنین سلامت کاری او و اشتهار به این که هرگز به هیچ قدرتی باج نداده‌است، کار ساده ای نبود، به همین خاطر شورای اسلامی شهر رباط کریم با یک سناریو از پیش تعین شده  در مرحله اول با هدف حذف شهردار سابق بهترین بهانه را دست گرفت و ابتدا به بهانه بومی گرایی  برای انتخاب شهردار جدید رباط کریم به میدان ‌آمد و همان طور که انتظار می رفت در مرحله بعدی با کنار زدن گزینه بومی به گزینه غیر بومی و باب میل خود رو آورد که به هیچ عنوان هم وزن شهرداری شهری مانند رباط کریم نبودند.

    بی شک این اشتباه در تاریخ شوراهای رباط کریم به عنوان بزرگترین شاهکار منتخبین پنجمین دوره مردم رباط کریم در پارلمان محلی ثبت خواهد شد و به همین راحتی فراموش نمی شود.

    این اشتباه ثمره فقدان ریش سفیدان در شورای شهر و بی‌توجهی اعضای پرهیجان و جوان شورا به ریش سفیدان شهر است، عجله آن ها برای طی کردن دو تا یکی پله‌های ترقی و رسیدن به آمال از پیش تعیین شده در چهارسال پیش رو احتمالا آن ها را به ورطه اشتباهاتی عمیق تر خواهد کشاند.

    البته ما امیدواریم، پیش از آن که دیر شود، با مشورت با دلسوزان به انتخاب افرادی توانمند برای مدیریت شهری رباط کریم بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار