مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار آینده تهران چه زمانی سوگند خواهد خورد

عصر ساختمان- اعضای شورای پنجم شهر تهران متن سوگندنامه ای برای شهردار جدید پیش بینی کرده بودند که هنوز زمان ادای آن مشخص نیست.

شهردار آینده تهران چه زمانی سوگند خواهد خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، اعضای  شورای پنجم پایتخت پیش از آغاز جلسات رسمی در جریان تنظیم و اجرای فرآیند انتخاب شهردار تهران، تدوین یک میثاق‌نامه را برای نامزدهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب شهردار در دستور کار خود قرار دادند.

    محتوای این میثاق‌نامه بر خلاف آنچه در ابتدا تصور می‌شد که شورای شهر پنجم بنا دارد انتخاب تمامی معاونان و مدیران سیستم شهرداری تهران را در اختیار خود بگیرد، شامل مواردی در زمینه هماهنگی و تحقق هدف نظارت‌پذیری شهرداری تهران در دوره جدید بود. به تعبیر دیگر شورای شهر تهران در دوره جدید با تدارک این میثاق‌نامه که بعدها از آن به عنوان سوگندنامه نام بردند، بنا داشتند که تیم مدیریت شهرداری تهران شامل شهردار و مدیران وی در تمامی رده‌ها، رویکردهای شورا در عمل کردن به برنامه‌ها، مصوبات و اولویت‌ها را مدنظر قرار دهند.

    اما باگذشت یک هفته از رسمی شدن حکم شهردار خبری از ادا شدن این سوگندنامه نیست.

    حجت نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باید این اتفاق زودتر از اینها می افتاد، گفت: این موضوع را باید هیات رئیسه پیگیری کند.

    حسن خلیل آبادی با بیان اینکه برای ادای سوگندنامه باید یک روند قانونی پیش بینی شود، گفت: ادای سوگندنامه در قانون برای شهردار پیش بینی نشده است اما این موضوع توسط شورای پنجم اعلام و شهرداری با آن موافقت کرده و ما در حال پیش بینی روند قانونی شدن آن هستیم.

    وی ادامه داد: این موضوع یک توافقنامه بود نه سوگندنامه که در مراحل بررسی به سوگندنامه تبدیل شد. براساس شنیده ها قرار بود هفته پیش شهردار تهران در صحن علنی این سوگندنامه را ادا کند. اما رییس شورای شهر تهران در این رابطه گفت: زمان قرائت سوگندنامه توسط نجفی در جلسه هم اندیشی شورا مطرح خواهد شد.این که در جلسه فردای شورا این موضوع دوباره مطرح شود مشخص نیست و به نظر می آید اعضای شورا مانند گذشته پیگیر این سوگندنامه نیستند.

    متن کامل سوگندنامه شهردار تهران به این شرح است:

    بسم‌الله  الرحمن الرحیم

    من به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در پیشگاه قرآن کریم و در برابر شورای شهر و شهروندان گرانقدر تهران به پروردگار یکتا سوگند یاد می‌کنم که با به کارگیری دانش و تجربه خود و انتخاب همکاران و مدیران پاکدست، شایسته و امین و تکیه بر مشارکت مردم، بهره‌مندی از خرد جمعی و کارشناسی، ‌شرایط مناسبی را برای نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار شهر فراهم نمایم.

    بر شفافیت در اقدامات، پاسخگویی به افکار عمومی و توجه به جریان آزاد اطلاعات اهتمام ورزیده و ارتقاء جایگاه شورا اجرای کامل مصوبات قانونی و پذیرش نظارت جامعه آن را نصب‌العین قرار دهم و عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت‌های خود و همکارانش قرار دهم.

    گفتنی‌است؛ محمد نجفی شهردار  تهران متن سوگندنامه را پذیرفته‌ وا علام کرده بود در این سوگندنامه مواردی مطرح است که من نیز آن را قبول دارم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار