مدیران خودروعصر اعتبار

دهمین وقف ایلام در سال ۹۶ ثبت شد

عصر ساختمان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از ثبت دهمین وقف این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این وقف شامل یک باب منزل مسکونی به متراژ ۳۵۰ مترمربع در شهرستان دهلران از سوی یک بانوی خیر است.

دهمین وقف ایلام در سال ۹۶ ثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل  از ایرنا، حجت الاسلام حسن شهیدی روز یکشنبه افزود: این وقف از سوی فضیله کرم الهی است که با هدف ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم منزل مسکونی خود را برای احداث دارالقرآن و امور خیریه وقف کرد.
    وی ارزش این ساختمان را حدود 2 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: این موقوفه در شهرستان دهلران قرار دارد و تولیت این ملک تا قید حیات در اختیار واقف خواهد بود.
    مدیرکل اوقاف ایلام ادامه داد: از مجموع 10 وقف ثبت شده این استان در سال جاری هشت مورد برای ساخت مسجد و حسینیه و 2 مورد برای اجرای برنامه های قرآنی بوده است.
    شهیدی با ذکر اینکه پارسال 50 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیدهاست ، یادآور شد: با احتساب آنها کل موقوفات استان به بیش از 700 مورد افزایش یافته است.
    وی با بیان اینکه بیشتر وقف های استان برای مسجد و حسینیه است گفت: باید با فرهنگ سازی لازم مردم به سمت وقف های منفعتی هدایت شده و در این زمینه وقف داشته باشند.
    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام همچنین احیای فرهنگ وقف جمعی را نیازمند اطلاع رسانی دانست و با اشاره به پایین بودن وقف های انتفاعی و دسته جمعی در استان افزود: باید با مشارکت رسانه های گروهی فرهنگ وقف های دسته جمعی در استان احیا شود.
    مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اضافه کرد: وقف تنها مختص افراد متمکن نبوده و هر فردی در هر جایگاهی می تواند یاور و حامی وقف باشد.
    مجموع وقف های ثبت شده در استان بیش از 700 مورد است که بزرگترین آن زمین های کشاورزی روستای رضا آباد واقع در شهرستان مرزی مهران به گستره هفت هزار هکتار با پنج نیت شامل روشنایی حرم امیرالمومنین(ع)، بازسازی حرم مطهر امامان معصوم کاظمین و سامرا، سادات موسوی و خادمین حرم امامزاده سید حسن (ع) مهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی