مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص ۱۶۰میلیارد تومان به احیای دریاچه‌ی ارومیه

عصر ساختمان- معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که یکی از اقدامات مهم دولت اجرایی کردن تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب تبریز است که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن ابلاغ شده است، گفت: حدود ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب از تصفیه‌خانه‌های شهرستان‌های حوزه‌ی دریاچه ی ارومیه به این دریاچه سرازیر می‌شود و امسال حدود ۱۶۰میلیارد تومان برای احیای دریاچه‌ی ارومیه اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۶۰میلیارد تومان به احیای دریاچه‌ی ارومیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد صادق پورمهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هفته‌ی دولت در آذربایجان‌شرقی 1583 طرح خدماتی و عمرانی به بهره‌برداری رسیده است.

    وی خاطرنشان کرد: در هفته‌ی دولت حدود 860 پروژه‌ی عمرانی با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد تومان در روستاهای استان افتتاح شد و بیش از 55 درصد این پروژه‌ها متعلق به روستاهای استان بوده است. رویکرد دولت دوازدهم فراهم کردن بستری مناسب برای ارتقای بهداشت و سلامت مردم در کنار امنیت است.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در حوزه‌ی آب‌رسانی روستایی بالای 80 درصد آب شرب روستائیان تأمین شده است. در چهار سال گذشته حدود 7200 پروژه‌ی عمرانی، خدماتی استان در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

    وی با اشاره به زلزله‌ی اخیر در بخش شربیان اظهار کرد: از همان ساعات اولیه‌ی وقوع حادثه، نیروهای امداد و هلال‌احمر و بسیج در منطقه حضور داشته‌اند و باتوجه به این‌که در روستای ایوق بالای 50 درصد مسکن روستایی نوسازی شده بود بر همین اساس وقوع زلزله موجب تلفات جانی نشده است.

    پورمهدی با بیان این‌که طبق آخرین گزارش ارسال شده از مناطق زلزله‌زده، بالای 65 درصد آواربرداری شده است، افزود: حدود 150 واحد مسکن روستایی در این مناطق آواربرداری شده و در بخش شربیان 850 واحد دامی و مسکونی تخریب شده است و تا رسیدن فصل سرما تامین واحدهای مسکونی ضروری در اولویت قرار می گیرد تا به مردم تحویل داده شود.

    وی در بخش دیگر سخنان با بیان این‌که تبریز 2018 یک ظرفیت برای استان ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که برای تبریز 2018 هیچ اعتباری اختصاص داده نشده بود تا این‌که پس از پیگیری‌های لازم ستاد ملی آن تشکیل شد و در هفته‌ی گذشته با تشکیل جلسه‌ای در تهران اهمیت این موضوع تشریح شد و بر همین اساس حدود 130 برنامه‌ی هنری، ورزشی، مذهبی و قرآنی و ... برگزار می‌شود.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگران برای تبریز 2018 ایفا کند، اظهار کرد: باید گردشگر را شکار کرد و از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی طبیعی و ... استان بهره‌مند شد تا آذربایجان‌شرقی را جهانیان بشناسند.

    وی با بیان این‌که رسانه‌ها باید نقش فعال‌تری در تبریز 2018 داشته باشند و مدیران استانی را در این زمینه به چالش بکشند، گفت: تبریز 2018 فرصتی برای توسعه استان است و باید تعاملی سازنده برای اجرای آن برقرار شود. باید صنایع دستی، کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ و تمدن این خطه برای گردشگران تبیین شود و بخش خصوصی در این زمینه اهتمامی جدی بورزد، چون افزایش گردشگران در شهرهایی چون اصفهان و کرمان در سایه فعالیت زیاد بخش خصوصی است. اخیراً برخی شهروندان لوگوی تبریز 2018 را در کشورهای دیگر به دست می‌گیرند بنده دست شهروندی را که در استانبول لوگوی تبریز 2018 را به دست گرفته را می‌بوسم.

    پورمهدی ادامه داد: همه باید در این رویداد مهم با یکدیگر همکاری داشته باشیم و نباید کسی را در آن مقصر بدانیم. تبریز 2018 راهی است که ما در اول این راه هستیم و همه اعم از بخش خصوصی یا دستگاه های دولتی باید وظایف خود را در این راستا انجام دهند. آژانس‌ها و هتلداران باید در این زمینه احساس مسئولیت زیادی داشته باشند، چون 2018 موجبات رونق اقتصادی استان را فراهم می‌کند.

    وی در خصوص اتلاف ماهی‌های رودخانه‌ی ارس اظهار کرد: مسائل زیست محیطی موضوعی حساس است، همکاران محیط زیست نمونه برداری از این منطقه را انجام داده‌اند و در اولین فرصت اطلاع رسانی دقیق در این خصوص انجام می شود.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از مجموع 470 کیلومتر بزرگراه موجود در استان بیش از 170 کیلومتر در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: در بحث حمل‌ونقل راهی مشکل اساسی داریم که 80 درصد اعتبارات دولتی را به این بخش اختصاص دادیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار