مدیران خودروعصر اعتبار

در رأس یک هیئت بلندپایه؛

آخوندی برای افتتاح مهمترین رقیب بندر شهیدرجایی به قطر می‌رود

عصر ساختمان- در حالی وزیر راه و شهرسازی برای شرکت در افتتاحیه بندر حمد به دوحه می رود که این بندر با ظرفیت سالانه ۷.۵ میلیون کانتینر مهمترین رقیب بندر شهیدرجایی با ظرفیت سالانه ۶ میلیون کانتینر است.

آخوندی برای افتتاح مهمترین رقیب بندر شهیدرجایی به قطر می‌رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی فردا سه شنبه 14 شهریور ماه در رأس هیئتی به قطر خواهد رفت تا در مراسم افتتاح بندر حمد شرکت کند.

    در این سفر که به دعوت همتای قطری وزیر راه و شهرسازی انجام می شود یادداشت تفاهم تسهیل حمل و نقل بین المللی و ترانزیت جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران، دولت قطر و جمهوری ترکیه نیز به امضا خواهد رسید.

    قرار است روز سه شنبه و پس از شرکت در مراسم رسمی افتتاحیه بندر حمد قطر و ملاقات با مقامات ذی ربط، یادداشت تفاهم سه جانبه با قطر و ترکیه به امضا برسد.

    گفتنی است چند ماهی است که قطر بهره برداری غیر رسمی از این بندر را آغاز کرده است و قرار بود در ماه سپتامبر این بندر به طور رسمی به بهره برداری برسد.

    بهره برداری از این بندر که برای ساخت آن 7.1 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است می تواند مسیرهای جدیدی را برای قطر به سمت کشورهایی نظیر هند، عمان، ترکیه و پاکستان فراهم کند.

    طی ماه های گذشته قطر توانست بخش قابل توجهی از نیاز خود به کالاهای اساسی را از طریق همین بندر تأمین کند. بهره برداری از این بندر برای قطر بسیار با اهمیت است چرا که می‌تواند بخش قابل توجهی از تأثیر منفی تهدیدها علیه قطر را از بین ببرد.

    قطر همانند دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس در تلاش است تا با توسعه بندر حمد آن را به یک هاب لجستیکی بزرگ در منطقه بدل کند. این بندر هم اکنون یکی از بزرگ ترین بنادر منطقه محسوب شده و قرار است تا سال 2020 سه ترمینال برای آن ایجاد شود و ظرفیت آن به 7.5 میلیون کانتینر در سال برسد.

    گفتنی است بندر حمد در قطر در کنار بندر جبل علی در امارات متحده عربی مهم ترین و اصلی ترین بنادر خلیج فارس به عنوان رقیب بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 6 میلیون کانتینر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار