مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران موزه صنعتی‌زاده را افتتاح کرد

عصر ساختمان- صنعتی‌زاده سوژه‌هایش را از دل مردم عادی برگزیده است و این می‌تواند برای هنرمندان جوان کشور پیام داشته باشد تا هر چه بیشتر به گنجینه هنر لایزال مردمی نزدیک‌تر باشند و هنرشان پایدارتر باشد.

شهردار تهران موزه صنعتی‌زاده را افتتاح کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی (شهردار تهران) در روز بازگشایی موزه علی‌اکبر صنعتی‌زاده، این بازگشایی را اقدام مبارکی دانست و گفت:‌ این بازگشایی در روز مبارک و ایام مبارکی که بین دو عید بزرگ شیعیان واقع شده است، اتفاق افتاد. از سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان زیباسازی شهر تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران کمال تشکر را دارم که با تشریک مساعی چنین فضایی را فراهم آوردند.

    شهردار تهران درخصوص اهمیت و ارزش این بنا افزود: این موزه دو ارزش دارد اول از نظر ساختمان و کالبد که در دو وجه معماری و تاریخی قابل بررسی است. معماری این ساختمان یکی از معماری‌های زیبای دوران قاجار است همچنین از نظر تاریخی اولین ساختمان جمعیت هلال احمر یا شیرخورشید سابق همین ساختمان بوده است. در واقع این بنا حامل نماد صلح و دوستی است.

    وی ادامه داد: دومین ارزش مهم این موزه آثار هنری آن است که شامل تراوشات فکر و ذهن و دست استاد صنعتی‌زاده است. یکی از ویژگی‌های هنر ایشان مردمی بودن آن است. صنعتی‌زاده سوژه‌هایش را از دل مردم عادی برگزیده است و این می‌تواند برای هنرمندان جوان کشور پیام داشته باشد تا هر چه بیشتر به گنجینه هنر لایزال مردمی نزدیک‌تر باشند و هنرشان پایدارتر باشد.

    نجفی از وضعیت نامناسب مراسم امروز گله کرد و گفت: به من گفتند که چون این مکان یک مرکز فرهنگی است برای آن تریبونی درنظر نگرفتیم به همین خاطر صحبت‌هایی داشتیم درباره سیاست‌ها و رویکردهای شهرداری تهران درخصوص مسائل فرهنگی که به دلیل فضای نامناسب سالن آنها را در فرصت دیگری خواهم گفت. امیدوارم درخصوص نورپردازی این ساختمان فکر اساسی صورت گیرد تا در شب هم درخششی پیدا کند و مردم متوجه شوند که در این مکان در روز؛ اتفاق مهمی می‌افتد.

    شهردار تهران در پایان از ملکی (شهردار منطقه 12) درخواست کرد و گفت: از آقای ملکی طرح احیای هویت منطقه 12 و میدان امام خمینی(ره) را درخواست دارم تا این مکان به یک محل باهویت تبدیل شود. همچنین از ایشان می‌خواهم که در کنار میدان امام خمینی(ره) محلی را برای اتفاقات هنری و فرهنگی مردمی در نظر داشته باشم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار