مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی:

تبریز دومین شهر برج ساز و بلند مرتبه در کشور است

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز دومین شهر برج ساز و بلند مرتبه در کشور است.

تبریز دومین شهر برج ساز و بلند مرتبه در کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی طوماری عصر سه شنبه در نشست با استاندار و معاون عمرانی استاندار گفت: این سازمان در سال 1374 تاسیس شده و با فعالیت در حوزه های نظارتی، کنترل خدمات مهندسی، ایفای نقش نموده و هم اکنون با وجود 29 هزار نفر عضو، بعد از تهران بیش ترین مهندس را در همه  زمینه های هفت گانه؛ عمران، معماری، برق و مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک را عضو این نظام مهندسی نموده و به لحاظ وجود مراکز علمی و فنی، دانشگاهی و نیروی انسانی متخصص و کاردان که  همه در حوزه نظام مهندسی استان نیز عضویت دارند موجب رونق صنعت ساختمان در استان شده است.

    وی در این راستا تبریز را دومین شهر برج ساز و بلند مرتبه در کشور دانست و با بیان اینکه این صنعت دهها نفر را در این استان مشغول به کار کرده است، ادامه داد: این سازمان با نظارت و خدمات مهندسی موجب استحکام بناها، استانداردسازی و کم ترشدن خطرات زلزله شده است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه مصصم هستیم با ارایه آموزش و برگزاری همایش های مختلف در همه رشته ها و مباحث مقررات ملی ساختمان از نظر انرژی و ایمن سازی، به فعالیت های خود رونق بخشیم.

    وی در ادامه، مهم‌ترین وظیفه این سازمان را تقویت و توسعه ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی، ارتقای کیفیت خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و ارتقای دانش فنی فعالان این عرصه برشمرد و ضمن تشریح روند انتخاباتی هیئت مدیره این سازمان نظام مهندسی، با بیان اینکه انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی هر سه سال یک بار برگزار می‌شود و خوشبختانه انتخابات امسال بسیار عالی و باشکوه برگزارشد، ابراز داشت: ما امسال کم‌ترین مشکلات انتخاباتی را در هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره داشتیم.

    وی در همین راستا با بیان  اینکه انتخابات این دوره برای اولین بار به صورت تمام الکترونیک برگزار شد و امیدواریم اساس سایر انتخابات‌‌ها باشد، ادامه داد: در هیئت مدیره جدید، 15 نفر به عنوان اعضای اصلی و هفت نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شد.

    وی در همین راستا از راه اندازی دو دفتر در کلیبر و ورزقان خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دو شعبه در تبریز و 14 دفتر در سطح استان دارد و دو دفتر نیز در کلیبر و ورزقان در حال راه‌اندازی است.

    وی در ادامه همین بحث، بیش ترین تعداد اعضای این نظام را مربوط به رشته عمران با 20 هزار نفر در تبریز و 9 هزار نفر در شهرستان‌ها دانست و با بیان اینکه تلاش سازمان در راستای عملیاتی نمودن قانون نظام مهندسی ساختمان در رشته‌های هفت گانه بوده است، ادامه داد: در این زمینه سازمان سعی نموده با ارایه خدمات رفاهی به مهندسان، آموزش در زمینه تکنولوژی‌های نوین، برگزاری سمینارهای رایگان در حد ملی و استانی، ارایه کارت منزلت برای اعضای بازنشسته، اعطای وام های کم بهره با سقف 40 میلیون تومانی و پنج میلیون تومان کمک هزینه درمانی از طریق صندوق یاران نظام مهندسی استان، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی به اعضا، در کنار اعضای جامعه مهندسی واقع شود.

    وی در این راستا افزود: در سال 94 بالغ بر 15 میلیارد تومان وام‌های کم بهره با سقف 40 میلیون تومانی پرداخت نموده‌ایم.

    طوماری، تمام پروژه‌های عمرانی را ملزم به انجام آزمایشات خاک، جوش و بتن دانست و گفت: برای جلوگیری از خسارات احتمالی حوادثی همچون زلزله و عملیاتی نمودن مقررات ساختمانی، مثل هر کار دیگری نیازمند فرهنگ‌سازی‌ هستیم.

    وی با تاکید بر همراهی مردم در استانداردسازی خدمات ارایه شده برای جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه، تقویت و توسعه فرهنگی و معماری اسلامی، نظم دادن به امور مربوط به مشاغل و حرفه‌‌های فنی و مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در سطح کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ها در این بخش؛ آن ها را از جمله اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان دانست.

    طوماری ضمن اشاره به تهیه و تنظیم مبانی قیمت‌گذاری و خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان، وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت و بهره‌برداری مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی برای حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و ابنیه؛ موارد یادشده  را از اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان برشمرد و با تکیه بر انعقاد تفاهم نامه با منطقه آزاد ارس و تفاهم نامه های دیگر با شهرک های صنعتی در خصوص ساختمان ادامه داد: به لحاظ اینکه سازمان، نظارتی است و مسئولیت کنترل بر خدمات مهندسی را دارد، مصمم هستیم در خدمات مهندسی هم به لحاظ ارزی و هم به لحاظ ایجاد فرصت های شغلی جدید خدمات ارزنده ای را ارایه دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار