مدیران خودروعصر اعتبار

معاون پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران:

آغاز مطالعات بحران در استان‌ها

عصر ساختمان- معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور از آغاز مطالعات بحران در تمام استان‌ها خبر داد.

آغاز مطالعات بحران در استان‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، صالح ملک پور ظهر سه‌شنبه در حاشیه کارگاه مدیریت بحران اردبیل  تصریح کرد: در این مطالعات آسیب‌شناسی کلان‌شهرهای با جمعیت بیش از 500 هزار نفر به مدت پنج سال در دستور کار است.

    وی افزود: سالانه 800 میلیارد تومان به این منظور پیش‌بینی شده و این مطالعات که در قالب سند مستقلی تدوین می‌شود مصوبه دولت یازدهم است.

    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران با تأکید به اینکه مطالعات از امسال آغاز شده است، اضافه کرد: در قالب پروژه‌های پشتیبانی و پیشگیری این مطالعات عملیاتی خواهد شد.

    ملک پور با تأکید به اینکه آموزش و پیش‌بینی رکن اصلی مقابله در شرایط بحرانی است، ادامه داد: به همین منظور آموزش مستمر مدیران بحران استان‌ها در دستور کار بوده و تاکنون در 21 استان کارگاه مدیریت بحران برگزار شده است.

    وی متذکر شد: در قالب تفاهم‌نامه با صداوسیما به مبلغ 20 میلیارد تومان برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی نیز تولید خواهد شد.

    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران متذکر شد: ایران به لحاظ مدیریت بحران در خاورمیانه بی‌نظیر است و به‌ویژه در واکنش سریع هلال احمر رتبه ممتازی در منطقه دارد.

    خشکسالی منجر به کوچ اجباری می‌شود

    ملک پور با ذکر مثالی به وضعیت مدارس کشور اشاره و تأکید کرد: به عنوان مثال در آمادگی مدارس تنها کشوری هستیم که ضوابط فنی آمادگی مدارس در مقابل زلزله را برای دبیران، دانش آموزان و اولیا پیاده کردیم.

    وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین بحران کشور چیست و مدیریت بحران چه برنامه‌ای برای کنترل آن دارد، ادامه داد: موضوع نخست در کشور خشکسالی است.

    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه اقلیم اهمیت ویژه دارد، تصریح کرد: متأسفانه به موضوع تغییر اقلیم بی‌توجه بودیم.

    ملک پور تأکید کرد: از جمله اینکه الگوی کاشت مناسب در سال‌های اخیر مورد غفلت بوده و برخی محصولاتی که با قیمت کمتر وارد می‌شد، در خود کشور با صرف منابع آبی زیرزمینی تولید شده است.

    وی متذکر شد: پیش‌بینی شده تا 20 الی 50 سال آینده شرایط بحرانی در کشور به وجود آمده و به دلیل کمبود منابع آبی شاهد کوچ اجباری از شهرها باشیم.

    وی با تأکید به اینکه مدیریت سیل و زلزله به مراتب ساده‌تر است، بیان داشت: مدیریت خشکسالی به دلیل صدمات طولانی‌مدت آن ضرورت ویژه داشته و نیازمند توجه تمامی نهادها است.

    ورود ایده دانش‌بنیان برای مدیریت سرمازدگی

    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران همچنین در خصوص دغدغه باغداران اردبیلی برای مخاطره سرمازدگی ادامه داد: در خصوص سرمازدگی سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برای سازمان مدیریت بحران کشور اولویت دارند.

    به گفته ملک پور اخیر ایده‌های دانش‌بنیان برای مدیریت سرمازدگی طرح شده که در قالب آن فضای جوی اطراف باغات به شعاع 50 متر در زمان سرما تغییر داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه ایده نیازمند آزمایش و مطالعه است، اضافه کرد: در وضعیت فعلی هماهنگی کشاورزان با هواشناسی برای مدیریت سرمازدگی توصیه می‌شود.

    وی تأکید کرد: انتظار می‌رود کشاورزان اخطارهای هواشناسی را جدی گرفته و در تمامی مراحل نگه داشت، چینش و انبار کردن محصول توصیه‌ها را جدی بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو