مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان:

کاهش نرخ سود بانکی شرایط را برای مستاجران سخت کرد

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان با تأکید بر اینکه سودهای بالای سپرده بانکی بزرگترین مانع سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بوده است، گفت: سود بالای سپرده بانکی مانع بزرگی برای تولید و اشتغال بوده است که امیدواریم شاهد اثرگذاری سیاست دولت در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی بر بخش مسکن باشیم.

کاهش نرخ سود بانکی شرایط را برای مستاجران سخت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شهرام رحیم‌بخش با بیان ینکه تأثیرات سیاست کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در بلندمدت بروز می‌کند، اظهار کرد: سیاست کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از 31 مرداد به بانک‌ها اعلام شده و با وجود گذشت زمان کوتاهی از ابلاغ این سیاست شاهد تغییرات در بخش مسکن هستیم به طوریکه در این مدت اجاره‌بهای مساکن گران‌قیمت با افزایش مواجه شده است.

    وی با تأکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی تصمیم خوبی است اما شرایط برای مستاجران سخت‌تر شده، یادآور شد: با اجرای این سیاست شرایط برای مستأجران سخت‌تر شده و با صدور این بخشنامه، مالکان تمایل دارند املاک خود را از رهن به اجاره تغییر دهند و علاوه بر آن اجاره‌بها افزایش یافته است.

    رحیم‌بخش با اشاره به اینکه در معاملات بخش مسکن تغییراتی رخ نداده است، تصریح کرد: جو روانی به سمتی پیش می‌رود که رونق محسوسی در بخش معاملات مسکن را در آینده داشته باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: برای اینکه شاهد رشد پایداری در اقتصاد کشور باشیم نیازمند سیاست‌های این‌چنینی هستیم تا به ثبات واقعی در بازار برسیم اما باید به این نکته توجه داشت نسبت بین نرخ تورم و سودهای بانکی معقول نیست و هنوز هم فاصله دارند.

    این عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان اظهار کرد: وجود مساکن خالی در کشور غیرقابل‌انکار است اما صرفا وجود مسکن خالی علت اغنای بازار و عدم تمایل بازار نیست بلکه وجود خانه‌های خالی از دو منظر قابل توجه است؛ اول اینکه متقاضیان متوسط جامعه قدرت خرید مسکن نداشته‌اند و دومین مسأله جانمایی غلط برخی از واحدهای مسکونی از جمله مسکن مهر است.

    وی تصریح کرد: به علت رکود عمدی که در بدو کار در بازار مسکن ایجاد شد، این رکود به طور ناخواسته طولانی‌تر شد و کسانی‌که توانمند بودند میل و رغبت ورود به بازار مسکن را پیدا نکردند و متقاضیان مسکن هم به علت عدم توانایی نتوانستند برای خرید مسکن وارد بازار شوند.

    رحیم‌بخش با بیان اینکه در 4 سال گذشته آمار رشد جمعیتی نشان‌دهنده افزایش جمعیت است، گفت: رکود باعث می‌شود در آینده شاهد هجوم گسترده‌ای از متقاضیان مسکن در بازار باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو