مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو کمیسیون عمران:

بازار اجاره‌بها باید نرخ معقولی داشته باشد

عصر ساختمان- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار اجاره‌بها باید نرخ معقولی داشته باشد و دولت برنامه‌­ریزی کند تا نرخ اجار­ه‌بها بالاتر از نرخ تورم نباشد و افزایش این نرخ اجاره‌بها به تورم نزدیک باشد.

بازار اجاره‌بها باید نرخ معقولی داشته باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید کیان‌پور با بیان اینکه در بازار مسکن باید تعادلی روی عرضه و تقاضا وجود داشته باشد، اظهار داشت: مقوله بازار مسکن فرابخشی است و نرخ آن متأثر از بازاره­ای موازی است و به سیاست‌ها و بسته‌های دو­لت بستگی دارد.

    وی گفت: در قانون رفع موانع تولید، برای حمایت از عرضه و تولید مسکن مصوب سال 87، در قالب سبدهای مختلف برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون بود­جه شرح عملیاتی برای دولت مشخص شده چه در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه برای خانه‌دار شدن مردم و در کنار مسکن، بازار اجاره‌بها باید نرخ معقولی داشته باشد و دولت برنامه‌­ریزی کند تا نرخ اجار­ه‌بها بالاتر از نرخ تورم نباشد و افزایش این نرخ اجاره‌بها به تورم نزدیک باشد.

    کیان‌پور افزود: برای جلوگیری از نرخ بی‌رویه مسکن و اجاره بها باید سیاست‌های تشویقی اعمال شود و صاحبان امل­اک انجام دهنده این سیاست‌های حمایتی دولت باشند و برای صاحبان املاک معافیت‌های ما­لیاتی و یارانه‌های غیرنقدی درنظر گرفته شود.

    نماینده مردم دورود و ازنا در  مجلس با تاکید بر اینکه «وزارت راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، امور مالیاتی و جامعه انبوه‌سازان و جامعه املاک بازار بر عرضه و تقاضای مسکن نظارت داشته باشند» تصریح کرد: ضرورت دارد طرح جامع مسکن برای کشور تدوین شود.

    کیان‌پور تأکید کرد: باید بر­ای تدوین این طرح بدا­نیم چه میزان خانه دا­ریم و به چه میزان خا­نه نیاز داریم؟ تا بر­اساس آن تصمیم‌گیری کنیم و برای اجرای این طرح باید شناخت کاملی از دهک‌ها داشته با­شیم و به توان و بضاعت مالی افراد توجه کنیم.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: برای افزایش قدرت خرید مردم باید روش‌های مختلفی از سوی بانک مرکزی و از طریق شورای سیاست‌گذاری پول و اعتبار مشخص شود تا دهک‌های موردنظر متناسب با قدرت خرید خود مسکن مورد نظرشان را خریداری کنند.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس مطرح کرد: باید کنترل و نظارت برای برقراری تعامل در بازار اجاره و عرضه و تقاضا وجود داشته باشد و دولت سیاست‌گذاری کند تا مسکن از بخش سرمایه‌گذ­اری به کالای مصرفی تبدیل شود.

    وی درباره کاهش سود بانکی و افزایش نرخ اج­اره‌بها خاطرنشان کرد: این موضوع در کوتاه‌مدت تأثیر دارد اما در بلندمدت نمی‌تواند مؤثر باشد و باید پول از بخش مسکن خارج و به سمت تولید و اشتغال سوق دا­ده شود، اینکه پول در بانک باشد و سودی در­یافت شود کاری غیرکار­شناسی است و باید این سرمایه به سمت اقتصا­د، صنعت و تولید سرمایه‌گذاری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو