مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رشد ۱۰ درصدی قیمت‌ مسکن در نیمه دوم سال جاری گفت: در سال ۹۶ پیش‌بینی برای سونامی و جهش قیمت نخواهیم داشت، اما رشد نسبی تورم وجود دارد.

پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، حسام عقبایی در خصوص وضعیت بازار مسکن در شهریور ماه گفت: در شرایط فعلی وضعیت بازار مسکن تا حدودی بهتر شده و با اصلاح سیاست‌های بانکی که از سال گذشته در پیش گرفته شد می‌توان انتظار اتمام رکود در این بازار را داشت.


    وی در ادامه افزود: تأخیر در اصلاح سیاست‌های بانکی باعث کند شدن روند رونق در بازار مسکن شد و با سرعت گرفتن این اصلاحات در سال جاری مطمئناً شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه هنوز هم اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی به طور کامل رخ نداده، اما تغییرات خوبی در بازار مسکن ایجاد شده است، تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانکی به هدایت برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تولید و تولید مسکن کمک خواهد کرد.

    عقبایی در توضیح اهمیت کاهش نرخ سود بانکی در جهت افزایش قدرت خرید مردم اظهار کرد: کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند به بالا رفتن قدرت خرید، رونق ساخت و ساز و فروش واحدهای خالی از سکنه کمک کند و از آنجا که شاهد فرارسیدن سررسید تسهیلات بانکی برای خرید مسکن در سال جاری هستیم بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان می تواند موجب رونق خرید و فروش شود.

    وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش مسکن گفت: معمولاً زمانی که سرمایه‌ و سرمایه‌گذاری به حوزه‌ای ورود می‌کند موجبات ایجاد تورم فراهم می‌شود که البته این تورم بیش از تورم حاکم بر کشور نیست، با این وجود در نیمه دوم سال جاری که شاهد افزایش معاملات به صورت آرام و رسیدن تورم به 10 درصد خواهیم بود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: امکان رشد موردی یک واحد مسکونی بیش از تورم حاکم بر کشور وجود دارد ، اما به هر حال رشد قیمت مسکن به طور متوسط تا سقف 10 درصد بوده است.

    عقبایی در خصوص شرایط بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری توضیح داد: در نیمه دوم سال جاری روند معاملات مسکن رشد بیشتری خواهد داشت، البته لازمه این امر علاوه بر کاهش نرخ سود بانکی ایجاد تمهیدات دیگری مثل بالا رفتن سقف تسهیلات بانکی و مدت بازپرداخت و کاهش اقساط است.

    وی در خصوص روند ساخت واحدهای کوچک گفت: روند تولید مسکن واحدهای کوچک در شش ماهه ابتدایی سال رشد مناسبی داشته و مفهوم آن ایجاد رونق در بازار مسکن است اما در مجموع وضعیت بانک‌های کشور به دلیل سیاست‌های اشتباه و اجرای سیاست‌های بنگاه‌داری وضعیت خوبی نیست.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: برای خروج بانک‌ها از وضعیت بحران بنگاه‌‌داری باید وضعیت تولید مسکن و بازار مسکن رونق پیدا کند تا نقدینگی موجود در در حوزه مسکن ذخیره‌سازی و سرمایه‌گذاری و به چرخه بانکی بازگردد و به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کنند.

    عقبایی در ادامه تاکید کرد: اواخر سال جاری را می‌توان به طور مشخص از تعبیر رونق مسکن استفاده و آنرا لمس کنیم.

    وی در توضیح پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار مسکن گفت: در سال 96 پیش‌بینی برای سونامی و جهش قیمت نخواهیم داشت، اما رشد نسبی تورم وجود دارد.


    رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: در شهر تهران در 10 روز نخست شهریورماه 5 هزار و 481 قرارداد خرید و فروش و 5 هزار و 588 قرارداد اجاره داشتیم که نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته است اما نسبت به مرداد ماه رشد خوبی داشته است.

    عقبایی در انتها خاطر نشان کرد: در مرداد 19 هزار و 846 قرارداد خرید و فروش و 20 هزار و 43 قرارداد اجاره داشتیم که نسبت به تیرماه شاهد رشد بودیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار