مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بسیج دانشجویی:

جهادی‌ها ۲۰۰ پروژه مسکونی در روستاهای زلزله‌زده می‌سازند

عصر ساختمان- رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشجویان بسیجی در قالب گرو‌ه‌های جهادی ۲۰۰ پروژه مسکونی در روستاهای زلزله‌زده در استان خراسان شمالی طی تفاهم نامه امضا شده میان سپاه پاسداران و بنیاد مسکن می سازند.

جهادی‌ها ۲۰۰ پروژه مسکونی در روستاهای زلزله‌زده می‌سازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ، پاسدار داود گودرزی افزود: ساخت بیش از 90 پروژه عمرانی در روستاهای زلزله‌زده بجنورد به اتمام رسیده و گرو‌ه های جهادی عملیات امدادی و ساخت و ساز در روستاهای آسیب‌دیده از زلزله بجنورد را ادامه می دهند.
    وی اظهار کرد: بیش از 90 پروژه عمرانی که توسط گروه‌های جهادی در روستاهای زلزله‌زده بجنورد دراستان خراسان شمالی ساخته شده و آماده تحویل به زلزله زدگان و افتتاح است.
    گودرزی افزود: این پروژه‌ها در روستاهای٬ قصر قجر٬ فخرالدین٬ دراقانلو و شعبان اجرا شده و 32 گروه جهادی در ساخت آن‌ها موثر بوده‌اند و هم‌اکنون نیز فعالیت گروه‌های جهادی در این مناطق ادامه داشته و تا تحویل کامل واحد‌ها در منطقه حضور دارند.
    رئیس سازمان بسیج داشنجویی کشور با اشاره به تامین هزینه این پروژه‌ها از محل کمک‌های مردمی تصریح کرد: بنیاد برکت و برخی دیگر از دستگاه‌های متولی٬ برخی از هزینه‌های این طرح‌ها را تامین کرده‌اند و گروه‌های جهادی از چند دانشگاه بزرگ کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف و امام صادق (ع) نیز در این منطقه به فعالیت می‌پردازند.
    وی با بیان فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های جهادی ادامه داد: علاوه بر خدمات عمرانی٬ فعالیت فرهنگی و آموزشی و خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی و ویزیت بیماران نیز در این مناطق انجام می‌شود. با توجه به استقبال خوبی که در بدنه دانشگاه از اردوهای جهادی انجام شد 40 هزار دانشجو امسال در قالب 1300 گروه به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.
    گودرزی گفت: همه استان‌ها و دانشگاه‌ها به محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر‌ها و رفع محرومیت‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص پروژه‌های عمرانی، ساخت مدارس، سرویس‌های بهداشتی و حمام و مساجد مشغول هستند. امید است با کمک مردم منطقه محروم محرومیت‌زدایی برای همیشه برطرف شود؛ لذا برنامه استمرار حضور مستمر در منطقه جهت محرومیت‌زدایی همیشگی در دست اقدام است.
    رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و برگزاری کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی از اهم برنامه‌های محرومیت‌زدایی همیشگی در مناطق محروم است که به وسیله‌ی آن اقتصاد منطقه مولد شود. یکی دیگر از رویکردهای اردوهای جهادی برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر‌ها است که جهادگران مدام در حال خدمت‌رسانی و رفع محرومیت باشند.

    ** 400 گروه جهادی در تابستان امسال به مناطق محروم اعزام شدند
    وی به حضور 400 گروه جهادی در روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران٬ منابع تامین مالی گروه‌های جهادی هستند.
    گودرزی با اشاره به میل و رغبت دانشجویان و جوانان جهت حضور در اردوهای جهادی گفت: این رغبت بسیار زیاد است و روز به روز به تعداد جهادگران افزوده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار