مدیران خودروعصر اعتبار

شادی کسبه پلاسکو از مواضع شورای پنجم در مورد بخش شمالی ساختمان

عصر ساختمان- در پی اظهارات اعضای شورای شهر تهران در مورد سالم بودن بخش شمالی ساختمان پلاسکو، برخی کسبه با تجمع روبه روی ساختمان شورا از اعضای شورا تشکر کردند.

شادی کسبه پلاسکو از مواضع شورای پنجم در مورد بخش شمالی ساختمان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از خبرنگار ایلنا، در پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش؛ اعضای شورای شهر تهران به بیان دیدگاه‌های خود در مورد سرنوشت ساختمان پلاسکو پرداختند و مواضعشان در مورد سالم بودن بخش شمالی ساختمان شادی کسبه را برانگیخت. کسبه پلاسکو که مدتهاست سردرگم هستند؛ به دنبال تعیین تکلیف خود هستند.

    محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در آن جلسه گزارشی کوتاه درمورد آخرین رسیدگی‌های شورای شهر به پلاسکو ارائه داد و با اشاره به جلساتی که با مالک بنا یعنی بنیاد مستعضفان داشته است، گفت: مشاهده می‌کنیم که دادستانی نسبت به بخش تخریب نشده یعنی بخش شمالی ساختمان ورود کرده و نظر قطعی خود را نسبت به سالم بودن آ‌ن بیان نکرده است.  درحال حاضر موضوع این ساختمان به مساله‌ای چند بعدی میان مالکان، قوه قضائیه و شهرداری و وزارت راه تبدیل شده است. تذکری نیز به بنیاد مستضعفان می‌دهیم تا پلاسکو را جدی‌تر بگیرند.

    در ادامه اظهارت رئیس شورا،  افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز با اشاره به اینکه به بخش شمالی این ساختمان آسیب جدی وارد نشده‌ و قابل استفاده است، گفت: 360 واحد در ساختمان شمالی در وضعیت بلاتکلیفی هستند و عینا همان رفتاری که با ضلع غربی ساختمان پلاسکو یعنی پاساژ کویتی‌ها صورت گرفت باید برای بخش شمالی ساختمان پلاسکو هم صورت بگیرد.

    همانطور که گفته شد این اظهارات اعضای شورا واکنش مثبت و شادی برخی کسبه پلاسکو را به همراه داشت، به نحوی که تعدادی از آنها، روز گذشته روبه‌روی ساختمان شورای شهر تجمع کرده و با پلاکارد از حبیب‌زاده و شورا به خاطر مواضعشان نسبت به کسبه تشکر کردند.

    حبیب‌زاده نیز در واکنش به این تجمع، در پیامی موضوع ساختمان شمالی و جنوبی پلاسکو را  نیازمند گفتگو و تعامل بیشتر  خوانده و نادیده انگاشتن حقوق کسبه و کارگران را راه‌حل ندانست.

    در متن این پیام آمده است:

    اعضای محترم هیاُت مدیره ساختمان شمالی پلاسکو؛

    سلام علیکم

    ضمن تقدیر و سپاس از حضور شما عزیزان در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، از سوی خود و اعضای محترم شورا

    بدون تردید شورای اسلامی شهر تهران همواره دفاع از حقوق حقه شهروندان را در راُس امور قرار خواهد داد و هرجا در چارچوب وظایف خود احساس کند حقی از شهروندان در حال تضییع است بدون هیچگونه تردیدی ورود پیدا خواهد نمود.

    احیاء و بازسازی ساختمان پلاسکو نیاز به همکاری چند جانبه ازسوی مسئولین ذیربط دارد وبه نظر اینجانب موضوع ساختمان شمالی و جنوبی قابل تفکیک ونیازمند گفتگو وتعامل بیشتر است و نادیده انگاشتن این حقوق نه تنها نمی‌تواند به حل مسئله کمک کند بلکه آن را پیچیده‌تر خواهد نمود.

    انشاالله هرچه سریعتر شاهد حضور کسبه محترم پلاسکو در محل کار خویش و حل مشکل بیکاری کارگران آن باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار