مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم تامین بودجه از سوی وزارت نیرو برای ساماندهی

ساخت ۳۰۰خانه زیر دکل‌های فشار قوی منطقه۲۰

عصر ساختمان- در حالی که بیش از یک‌سال از تذکر رحمت‌الله حافظی مبنی بر زندگی ساکنان شهر ری زیر دکل‌های فشار قوی برق می‌گذرد اما یک عضو شورای شهر تهران از عدم رسیدگی و تداوم آن وضعیت در این منطقه خبر داد.

ساخت ۳۰۰خانه زیر دکل‌های فشار قوی منطقه۲۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، رحمت‌الله حافظی، عضو پیشین شورای شهر تهران سال گذشته در شرح وضعیت منطقه20 گفته بود که در محله علائین شهر ری حدود 2کیلومتر از شبکه برق فشار قوی از روی منازل مسکونی عبور می‌کند، حتی برخی از دکل‌ها وسط حیات منازل است.

    او تاکید کرده بود که میدان الکترومغناطیس این دکل‌ها مشکلات خونی، مغزی و حتی معلولیت‌ها را ایجاد می‌کند. بر اساس استانداردها دکل‌های برق دارای حریم‌های درجه یک و دو است که بین 20 تا 50متر بوده ولی این استانداردها در این محلات رعایت نشده است.

    ساخت‌وسازها با مجوز شهرداری نبوده است

    طبق گفته معاون سابق برنامه‌ریزی شهر تهران هیچکدام یک از این ساخت‌وسازها با مجوز شهرداری نبوده است  طی سنوات گذشته به دلیل مراعات ساکنینی که در نزدیکی دکل‌ها و یا بعضا زیر دکل‌ها ساخت و ساز انجام داده‌اند و  با توجه به وضعیت پایین معیشتی آنها مماشات شده و این ساخت و سازها صورت گرفته است.

    او تاکید کرده بود که تشعشعات دکل‌های برق سلامت مردم شهرستان ری را تهدید می‌کند، ولی ما نمی‌توانیم با فشار، زندگی مردم را تغییر دهیم و نیاز به یک مدیریت جامع برای تصمیم‌گیری در‌باره دکل‌های برق و بافت‌های فرسوده داریم.

    هنوز 300خانه زیر دکل وجود دارد

    به گفته عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش حدود 300خانه زیر این دکل‌ها وجود دارد که همه غیرمجاز ساخته شده‌اند.

    خلیل‌آبادی به اقتصاد آنلاین گفت: در منطقه4 هم مشابه آن وجود داشت که تمام دکل‌ها را به زیرزمین منتقل کردند البته این کار هزینه زیادی را در بر می‌گیرد ولی باید بدانیم که این هزینه به اندازه جان انسان‌ها ارزش دارد.

    وی با بیان اینکه انتقال دکل‌های برق باید توسط شرکت برق صورت گیرد، تاکید کرد: شهرداری آمادگی خود را برای ساماندهی این خانه‌ها اعلام کرده است اما باید وزارت نیرو بودجه آن را تامین کند.

    عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: شهرداری هیچگونه مجوز برای تعمیر و یا ساخت این خانه‌ها نمی‌دهد اما در عین حال یا باید خانه‌ها را بخرد یا کابل‌ها را به زیر زمین منتقل کند.

    وی همچنین به وضعیت نابسامان منطقه20 اشاره کرد و گفت: این منطقه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و معلوم نیست که آقایان چه زمانی به آن رسیدگی می‌کنند.

    او تاکید کرد: البته ساماندهی منطقه20 در دستور کار جدی شورای پنجم قرار دارد تا بالاخره به جایگاه اصلی خود برسد.

    نتیجه تحقیقات پزشکان نشان می‌دهد که سکونت در فاصله کمتر از 500متری دکل‌های برق فشار قوی خطر ابتلا به سرطان خون را در افراد به‌خصوص در کودکان 5.8برابر افزایش می‌دهد.

    دکل‌های برق فشارقوی در تمام نقاط شهر دیده می شود و تاکنون برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته و تعداد زیادی از مردم به دلیل زندگی در مجاورت این دکل‌ها به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان مبتلا می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار