مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد

نقش آفرینی لیزینگ مسکن در تامین مالی طی سال‌های آینده

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اصلاح قانون پیش فروش آپارتمان خبر داد و گفت: قانونی که تصویب شده موانع جدی در انجام پیش فروش ایجاد کرده و خوشبختانه پیش نویس اولیه این اصلاحیه در مجلس تصویب شده است.

نقش آفرینی لیزینگ مسکن در تامین مالی طی سال‌های آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان از اصلاح قانون پیش فروش آپارتمان خبر داد و گفت: اصلاح قانون پیش فروش ساختمان هم از جمله موضوعاتی است که در دستورکار قرار دارد.

    وی افزود:در ایران یکی از تجربیات موفق در نظام تامین مالی مسکن، پیش فروش ساختمان است که در فرهنگ ما نیز نهادینه شده است و قانونی که تصویب شده موانع جدی در انجام پیش فروش ایجاد کرده است.

    مظاهریان ادامه داد: خوشبختانه پیش نویس اولیه این اصلاحیه در مجلس، انجام شده است و به نظر می رسد قانون جدید در سال جاری عملیاتی شود.

    *تدوین دستورالعمل صندوق‌های املاک و مستغلات

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگری که وجود دارد تدوین دستورالعمل صندوق‌های املاک و مستغلات و تدوین دستورالعمل موسسات مالی و پس انداز منطقه‌ای خواهد بود که اینها هم ابزارهای دیگری است که باید در سال جاری پیگیری شود و به نتیجه برسد.

    به گفته وی، استفاده از لیزینگ در تامین مالی بخش مسکن موضوع دیگری است که مصوبات این هم خوشبختانه از شورای پول و اعتبار گرفته شده و ابزار جدیدی است که وارد بازار مسکن شده است در سال های آینده جایگاه مستحکمی در تامین مالی برای خریداران مسکن خواهد داشت.

    مظاهریان افزود: راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان،  ابزار دیگری بود که به کار گرفته شد. هدف این صندوق‌ها این بود که بتوان از طریق بورس برای بخش مسکن تامین مالی کرد که باز هم در گذشته این امکان فراهم نبود. خوشبختانه باز هم مصوبات و آیین‌نامه‌های لازم برای این قضیه اخذ شد و این صندوق‌ها، در حال حاضر در شهرهای تهران، اراک، تبریز و شهرری ایجاد شده است و فکر می‌کنیم یکی از ابزارهای مهمی است که سازندگان مسکن می‌توانند از ان استفاده کنند.

    معاون مسکن و ساختمان هدف کارکرد صندوق های املاک و مستغلات را تعریف کرد و گفت: صندوق های املاک و مستغلات نوعی صندوق سرمایه گذاری است که به منظور کسب سود، سبدی از دارایی های مبتنی بر املاک و مستغلات را خرید، ایجاد و در بازار اجاره اداره می کند. سود حاصل از سبد سرمایه گذاری میان سهام داران صندوق سرمایه گذاری مستغلات توزیع می شود و هدف از راه اندازی این صندوق ها، تقویت سمت تقاضا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار