مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور مظاهریان برگزار شد؛

جزئیات نخستین نشست کمیته علمی هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن

عصر ساختمان- نخستن نشست علمی هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن به منظور بحث و تبادل نظر اعضای کمیته علمی با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و اعضای کمیته علمی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

جزئیات نخستین نشست کمیته علمی هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین نشست کمیته علمی هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن، عصر 20 شهریورماه با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در ساختمان دادمان وزرات راه و شهرسازی برگزار شد.

    بنا بر این گزارش، پس از برگزاری 16 دوره از سلسله همایش‌های سیاست‌های توسعه مسکن در ایران، برنامه‌ریزی برای برگزاری هفدهمین همایش در مهرماه سال‌جاری توسط معاونت مسکن و ساختمان در حال انجام است. این همایش که فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و گفتگوی صاحبنظران، اساتید دانشگاه، حرفه‌مندان و سیاستگذاران بخش مسکن در رابطه با مهمترین مسائل مبتلابه این بخش را فراهم می‌آورد، در روزهای 18 و 19 مهرماه سال‌جاری، در 6 محور، در محل سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و توسط معاونت مسکن و ساختمان برگزار می‌شود.

    در این نشست بالغ بر 40 نفر از اعضای کمیته علمی متشکل از مدیران بخش دولتی، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و حرفه‌مندان بخش مسکن حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر در رابطه با محورهای پیشنهادی، نحوه برگزاری و مدیریت پنل‌های تخصصی پرداختند. خاطر نشان می‌سازد، نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط مشتمل بر نمایندگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران ‌و ‌بهسازی شهری ایران، شهرداری تهران، بانک مرکزی، بانک‌ مسکن، بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی، خیرین مسکن‌ساز، بورس، مرکز آمار ایران، سازمان برنامه و بودجه، اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های تهران، شهیدبهشتی و علامه طباطبایی و همچنین نماینده دفتر برنامه اسکان بشر سازمان ملل (هبیتات در تهران) حضور داشتند که دیدگاه‌های خود را در خصوص برگزاری همایش اعلام کردند.

    محورهای 6 گانه هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن به شرح زیر طراحی و تدوین شده است:

    محور اول- تامین مالی مسکن با هدف بررسی ابزارهای نوین مالی، بررسی نظام مالیاتی و یارانه‌های بخش مسکن که توسط مدیران ارشد بانک‌مسکن راهبری خواهد شد.

    محور دوم- مسکن اقشار کم درآمد است که به مسکن‌اجتماعی، مسکن‌حمایتی و مسکن‌روستایی می‌پردازد. این بخش توسط مسئولان ارشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت خواهد شد.

    محور سوم- بافت‌های ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی است. در این محور مسائل توسعه‌گرها و ظرفیت‌بخشی خصوصی در بافت‌های ناکارآمد شهری، بازآفرینی شهری و محله محوری و همچنین مسائل اقتصادی و اجتماعی در بافت‌های نابسامان شهری، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت. راهبری این بخش بر عهده مسئولان ارشد شرکت عمران و بهسازی شهری خواهد بود.

    محور چهارم- سیاست زمین، شهرسازی و اقتصاد شهری است که در این محور سیاستگذاری، تخصیص و بهره برداری از منابع زمین، اقتصاد شهر و سیاست های شهری در معرض تبادل افکار قرار خواهد گرفت. در این بخش نیز مسئولان ارشد حوزه معاونت معماری‌و‌شهرسازی و سازمان ملی زمین‌و‌مسکن حضور خواهند یافت و به ارائه نقطه‌نظرات خود در این زمینه می‌پردازند.

    محور پنجم- بازار مسکن است که به تحلیل و پیش‌بینی بازار مسکن (خانه‌های‌خالی، عرضه، تقاضا و نیاز)، شفافیت بازار مسکن(سامانه‌های اطلاعاتی)، مسائل اقتصادی (خرد و کلان) در بازار مسکن و نقش بنگاه‌های معاملات املاک می‌پردازد. در این بخش مسئولان حوزه معاونت مسکن و ساختمان و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن حضور دارند.

    محور ششم- این محور به مسائل مربوط به اسکان بشر می‌پردازد و استراتژی‌های توسعه اسکان بشر در ایران، راه‌کارهای اجرای کارآمد سند دستور کار شهری جدید (New Urban Agend) و انطباق آن با شرایط ایران، سیاست ملی شهری و سیاست‌های اسکان و سکونتگاه‌های غیر رسمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد. این پنل توسط صاحبنظران و اساتید دانشگاهی صاحب تجربه اداره می شود و نمایندگانی از دفتر اسکان بشر سازمان ملل در ایران نیز در آن حضور خواهند داشت.

    گفتنی است در هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ریاست‌عالی همایش، دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان، دبیر همایش و اسفندیار زبردست دبیر علمی همایش هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار