مدیران خودروعصر اعتبار

احیای طرح جامع سرزمین در دوره جدید شورای عالی شهرسازی

عصر ساختمان- دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: قانون احیای طرح جامع سرزمین را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده که در دوره جدید این شورا، احیای این طرح در دستور کار خواهد بود.

احیای طرح جامع سرزمین در دوره جدید شورای عالی شهرسازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد سعید ایزدی در مراسم معارفه خود به عنوان معاون جدید شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: دوستی من و دکتر حناچی از مرز 30 سال گذشته است، یکی از دستاوردهای مهم این حوزه در دولت یازدهم انضباط شهری بود که در دولت دوازدهم نیز آن را با قدرت دنبال خواهیم کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان چالش شهری با آن روبرو هستیم گمگشتی ایران و سرگشتگی در مفهوم توسعه است. ایران را در مقیاس شهرسازی و نه در مقیاس خرد معماری، هیچ تعریف روشنی ندارد.

    وی عدم تعادل در توزیع جمعیت و عدم عدالت در توزیع امکانات را از دیگر مشکلات شهرسازی نامید و افزود: توجه صرف کالبدی به موارد شهری از مسائلی است که باید در آن تجدیدنظر کرد. همچنین بحران هویت و انقطاع از گذشته سبب مشکلاتی در شهرسازی شده است.

    ایزدی احیای طرح جامع سرزمین را که قانون به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده از دیگر اقدامات اساسی معاونت شهرسازی در دوره جدید عنوان و اظهار داشت: راه اندازی اتاق فکر با موضوع شهرسازی و با حضور کارشناسان و اساتید معماری و شهرسازی و تشکل های مرتبط این حوزه از دیگر اقدامات شورای عالی شهرسازی و معماری خواهد بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ایجاد شبکه همکاری بین شهرداری، دولت، وزارت راه و شهرسازی و شوراهای شهر را بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: در این دوره، سیاست بازآفرینی شهری به طور جدی دنبال خواهد شد. شرایط کنونی شهرهای ما ایجاب می کند به سیاست ارتقای کیفیت زندگی در شهرها توجه کنیم. چرا که شهرها دیگر نیازمند توسعه کمی نیستند و مهمترین موضوع آنها بازآفرینی شهری و ظرفیت پذیرکردن زندگی در شهرهاست.

    ایزدی وجود 19 میلیون ساکن محدوده های ناکارآمد شهری که در 140 هزار هکتار و 2700 محله در سراسر کشور زندگی کرده و درگیر مشکلات متعددی هستند را یادآور شد و ادامه داد: از دیگر اقدامات ما در دوره جدید راه اندازی جشنواره مهندسی خواهد بود که پیشتر نیز دو بار در سالهای دور برگزار شده بود و در این دوره در همه حوزه های حمل و نقل و شهرسازی برگزاری آن را دنبال خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار