مدیران خودروعصر اعتبار

در مراسم تودیع پیروز حناچی و معارفه محمدسعید ایزدی عنوان شد؛

ایستادگی در برابر سودگران هزینه داشت

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایستادگی دربرابر سوداگران برایم هزینه بر بود وآمده‌ام تا این هزینه‌ها را بپردازدم گفت: اگرقراربودم کوتاه بیایم و هزینه ای دربرابر سوداگری نپردازم به همان زندگی دانشگاهی‌ام ادامه می دادم اما این کار هزینه دارد، دوبار استیضاح شدم اما برایم مهم نیست، ایستاده‌ام.

ایستادگی در برابر سودگران هزینه داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، عباس آخوندی ظهر روز شنبه در مراسم تودیع پیروز حناچی مشاور فعلی وزیر راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی و معارفه محمدسعید ایزدی در جایگاه معاونت جدید معماری و شهرسازی با اشاره به اینکه در مقطعی هستیم که باید بلند صحبت کنیم  در مورد موضوع شهرنشینی و مفهوم شهری در ایران اظهار تاسف کرد و گفت: در حال حاضر ما در ایران در دوره بسیار سختی به سر می‌بریم و راه ناپیموده بسیار طولانی را در پیش داریم و هنوز هم تا رسیدن به یک مرحله قابل قبول اقدامات بسیار سختی وجود دارد.
    آخوندی با بیان اینکه در حقیقت درباره مفهوم شهر و ایران دچار سرگشتگی و گمگشتگی شده‌‌ایم گفت: مسائل ما پیچیده‌تر از آن بود که بخواهیم اقدامات تکنیکی برای رفع آن‌ها انجام دهیم.
    حناچی: به شهردار تهران گفتم باید تغییر رویکرد بدهید
    معاون سابق وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه سال 92 اصلی‌ترین مشکل ما جایگاه نازل شورایعالی معماری و شهرسازی در تصمیم گیری‌‌ها بود گفت: این شورا در برخی موارد که محل اعمال نظر بود اقدامات برعکسی انجام میداد، که ما برای احیای جایگاه واقعی شورای عالی معماری وشهرسازی تلاش بسیاری کردیم. 
    پیروز حناچی با یادآوری این موضوع که در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی با دو رویکرد مواجه بودیم تاکید کرد: حساسیت بسیاری روی کلانشهرها داشتیم به طوری که به مناسبتهای مختلف از مدیران ارشد کلانشهرهای کشور نظیر شیراز، اصفهان و.. دعوت به عمل می آمد و در صورت نیاز تذکراتی داده می‌شد. البته این کارساده ای نبود اما ما در مسیری وارد شده بودیم که قبلا وجود نداشت و قطعا دلخوریهایی هم ایجاد می‌کرد.
    وی همچنین بحث تقسیمات کشوری را ازمهمترین کارهایی دانست که از تصمیمات این دولت بوده است و گفت: در حال حاضر بیش از 1300 شهر مصوب در کشور داریم. شهرهایی داریم که زیر 1000 نفر هستند. در این دوره دولت تغییر رویکردی داشت و عملا شهر جدیدی تصویب نشد.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه به شهردار تهران گفتم باید تغییر رویکرد بدهید و درعین حال از کنترل اقدامات حساسیت برانگیز مجموعه متبوعش اعم از موضوعاتی نظیرپدیده شاندیز و پردیس بان، تاکید کرد: نظارت و مانیتور تخلفات به طور دائم رصد می‌شد و مغایرتهای اساسی به استانها نیز به موقع اعلام می‌شد.
    ایزدی: تعامل خوبی با شورای شهر خواهیم داشت
    در ادامه این مراسم همچنین معاون جدید شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه نگاه از بالا به پایین در فرآیند برنامه ریزی شهری از مسائل بزرگی است که باید به آن توجه شود خاطرنشان ساخت: بحران هویت و از دست دادن آنچه از گذشته داشتیم و انفکاک از گذشته سبب بروز مشکلاتی در شهرسازی و معماری شده است.
    سعید ایزدی همچنین با اظهار امیدواری در مورد برقراری تعامل مناسب با شورای شهر تهران به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین نقاط تصمیم‌گیری، گفت: جمعیتی بالغ بر 19 میلیون نفر در 2700 محله در شهرهای کشور درگیر وضعیت اسفباری در کیفیت زندگی‌شان هستند. اگر به محدوده‌های دیگر مثل رودخانه‌ها، مبادی ورودی شهرها و سایر اراضی با کاربری ناهمگون بنگریم، نیاز به کیفیت زندگی بیش از پیش نمایان می‌شود. بنابراین برای افزایش کیفیت زندگی شهری باید با هم تعامل داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار