مدیران خودروعصر اعتبار

تمدید طرح اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی جعاله مسکن فرابورس

عصر ساختمان- مدت اجرای طرح اعطای تسهیلات جعاله مسکن تا سقف ۲۰ میلیون تومان یعنی طرح ۱۶ ورقه‌ای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس تا پایان آذر ماه سال جاری تمدید شد.

تمدید طرح اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی جعاله مسکن فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبِنا، انتقال برخی نمادها از تابلو «پایه ب» و بازگشایی آنها در «تابلو پایه ج»، گشایش نماد اوراق اجاره دولتی در نمادهای معاملاتی «اجاد31»، «اجاد32»، «اجاد42» و «اجاد42» با شرایط متفاوت و خبر در راه بودن سومین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری از رویدادهای آخرین روز معاملاتی فصل تابستان و چند روز مانده به فرارسیدن فصل جدید بود.

    آخرین روز معاملات سه‌ماهه تابستان 96 در فرابورس با یک روز پررویداد همراه بود که از مهمترین آنها می‌توان به خبر عرضه اولیه سهام شرکت «تولید و صادرات ریشمک» در روز شنبه اول مهرماه اشاره کرد.

    قرار است روز شنبه مصادف با اول مهر ماه تعداد بالغ بر 11 میلیون و 492 هزار سهم از سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک (سهامی عام) برای نخستین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد «ریشمک» به روش ثبت سفارش، عرضه ‌شود.

    تمدید طرح 116 ورقه‌ای تسهیلات جعاله مسکن

    از رویدادهای دیگر امروز می‌توان به تمدید مدت اجرای طرح اعطای تسهیلات جعاله مسکن تا سقف 200 میلیون ریال یعنی طرح 16 ورقه‌ای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، تا پایان آذر ماه سال جاری اشاره کرد.

    همچنین شاهد گشایش نماد اوراق اجاره دولتی در نمادهای معاملاتی «اجاد 31»، «اجاد32»، «اجاد42» و «اجاد42» با شرایط متفاوت در بازار ابزراهای نوین مالی فرابورس بودیم. گفتنی است اوراق اجاره دولت که موضوع انتشار آن تسویه بدهی‌های وزارت آموزش و پرورش برای نماد «اجاد3» و تامین مالی جهت بازپرداخت بدهی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نماد «اجاد42» است، در نماد نخست به میزان 20 هزار میلیارد ریال و در نماد دوم به مبلغ یک‌هزار و 500 میلیارد ریال منتشر شده است.

    انتقال 5 نماد از تابلو «پایه ب» و بازگشایی آنها در «تابلو پایه ج»

    نمادهای معاملاتی شرکت‌های ایرانیت با نماد «سایرا»، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر با نماد «ومشان»، ساختمان اصفهان با نماد «ثاصفا»، کارخانه‌های صنعتی آزمایش با نماد «لازما» و سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس با نماد «معیار» بر اساس مصوبه کمیته درج فرابورس درخصوص طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه، از تابلو پایه ب منتقل و در تابلو پایه ج بازگشایی شدند.

    نگاهی کلی به مبادلات صورت گرفته در بازارهای نه‌گانه فرابورس ایران نشان می‌دهد که در روز جاری افزون بر 193 میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و 713میلیارد ریال میان فعالان بازار دست به دست شده و شاخص کل فرابورس ایران نیز با تغییر نه چندانی در ارتفاع 957 واحدی تثبیت شده است.

    نماد «ذوب» در حالی بیش از یک واحد بر آیفکس تاثیر منفی گذاشت که نماد «مارون» با حمایت یک واحدی از این نماگر، تاثیر منفی از جانب نماد ذوب را خنثی کرد.

    در جریان بازار نیز در بازارهای اول و دوم بیش از 84 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 256 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت و در 3 تابلو معاملاتی بازار پایه نیز سهامداران بیش از 97 میلیون سهم را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات رقمی بیش از 201 میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

    بازار ابزارهای نوین مالی نیز میزبان جابه‌جایی بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 112 میلیارد ریال بود در حالی که حدود نیمی از این حجم ارزش و ارزش به معاملات انجام شده در در نماد «سخاب4» اختصاص داشت.

    در نهایت بیش از 53 هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش 41 میلیارد ریال در آخرین روز کاری شهریورماه میان خریداران و فروشندگان اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دست به دست شد که بیشترین استقبال مربوط به امتیاز تسهیلات مسکن تیرماه96 بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار