مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

بهره‌برداری از ۳۵ کیلومتر از محور ۴خطه ایلام-مهران تا اربعین

عصر ساختمان- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در راستای تسهیل تردد زائران در سفرهای اربعین، اولویت وزارت راه و شهرسازی بهسازی محورها و جاده‌های منتهی به مرز مهران است.

بهره‌برداری از ۳۵ کیلومتر از محور ۴خطه ایلام-مهران تا اربعین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در شهرستان مهران برگزار شد، بیان کرد: قطعه‌ای از راه ارتباطی ایلام - مهران که هم اکنون در دست ساخت و اجرا است باید قبل از ایام اربعین امسال افتتاح شود.

    وی همچنین اضافه کرد: افزون بر راه، دیگر طرح‌ها و اقدام های زیرساختی که هم اکنون در پایانه مرزی مهران در حال اجرا هستند نیز با تلاش مضاعف تا اربعین امسال تکمیل می‌شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیازهای شهر مهران برای اسکان، تردد و توقف خودرو زائران افزود: تلاش می‌شود قیر مورد نیاز بهسازی پارکینگ تأمین شود.

    وی همچنین بر استفاده از ظرفیت شبکه کنونی برق مهران برای افزایش روشنایی کمربند غربی شهر مهران توصیه کرد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: در ایام اربعین 2 دستگاه ماشین آتش نشانی با تجهیزات و امکانات لازم از طرف شهرداری تهران در پایانه مرزی مستقر می‌شود‌.

    وی گفت: عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن محور 105 کیلومتری ایلام- مرز مهران سال گذشته آغاز شد که با پیگیری و تلاش در ایام اربعین پارسال 30 کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    وی ادامه داد: مجموعه دست اندرکاران تلاش دارند که تا شروع تردد زائران اربعین 35 کیلومتر دیگر از مسیر ایلام - مهران تکمیل و چهارخطه شود.

    بنابراین گزارش مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.

    درحالی که متوسط روزانه گذر مسافران و زائران ایران و عراق از مرز مهران 6 هزار نفر گزارش شده است، در ایام اربعین حسینی 3 سال گذشته استان 580 هزار نفری ایلام و شهر 20 هزار نفری مهران شاهد و پذیرای تا 2 میلیون نفر زائر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار