مدیران خودروعصر اعتبار

در شهریور ماه انجام شد؛

بازداشت ۳ زمین خوار و تخریب ۱۵ بنا در اراضی ملی

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان با ۳۳ مورد تعرض به اراضی ملی بیشترین آمار را در شهریور ماه امسال به خود اختصاص داد.

بازداشت ۳ زمین خوار و تخریب ۱۵ بنا در اراضی ملی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ علی عباس‌نژاد گفت: در نیمه اول شهریورماه سال جاری، برابر روال گذشته یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن، 190 گشت خودرویی، 129 گشت موتوری و 69 پاس پیاده در سطح اراضی ملی مستقر کرد که به طور مداوم مشغول فعالیت و ارایه خدمت بودند.

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز سامانه‌ای برای ثبت تخلفات راه‌اندازی نشده است 99 گزارش مردمی در رابطه با تصرفات به یگان حفاظت گزارش شد که در مورد آنها اقدامات لازم انجام گرفت.

    عباس‌نژاد افزود: بر اساس آمار، در نیمه اول شهریورماه سال جاری 139 مورد به اراضی ملی و دولتی تعرض شد که در 133 مورد آنها عوامل یگان حفاظت به موقع در محل حاضر شدند و در حین انجام تعرض رفع تصرف صورت گرفت و عوامل یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن به عنوان ضابط با خاطیان برخورد کردند.

    به گفته وی، در نیمه اول شهریورماه سال جاری، 90 مورد ابلاغ قضایی در استان‌ها برای مباحث حقوقی انجام شد. همچنین 3 مورد دستگیری و در رابطه با تصرفاتی که نمی‌شد در محل رفع تصرف کرد 40 مورد اقدام قضایی انجام شد.

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن در ادامه گفت: در این مدت، جمع احکامی که انجام شد 32 مورد حکم بود که از این 32 مورد 16 مورد خلع‌ید، 15 مورد قلع و قمع و یک مورد هم بحث تخلیه انجام دادیم.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: در 15 روز اول شهریورماه سال جاری، 492 نفر از نیروهای یگان حفاظت در رفع تصرفات مشارکت داشتند و 373 نفر نیروی کمکی از شهرستان‌ها و استانها به یگان حفاظت سازمان ملی زمین ومسکن یاری رساندند.

    عباس‌نژاد گفت: ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان با 33 مورد تعرض بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و بیشترین اجرای حکم نیز در استان اصفهان انجام شد.

    فرمانده یگان حفاظت همچنین در مورد رفع تعرضات به اراضی ملی و دولتی در استان تهران، گفت: وضعیت رفع تعرضات به اراضی دولتی و ملی در استان تهران در نیمه اول شهریورماه 24 مورد و نزدیک به 8 هکتار بوده که 100 درصد رفع تعرض در این استان انجام شده است.

    وی ادامه داد: همچنین در نیمه اول شهریورماه سال جاری، 2 مورد اجرای احکام که یک مورد آن خلع ید و یک مورد قلع و قم بود در استان تهران انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار