مدیران خودروعصر اعتبار

بازار اجاره مسکن در ماهی که گذشت

عصر ساختمان: قیمت اجاره هر مترمربع آپارتمان مسکونی در تهران طی ماه گذشته حدود ۲۲هزار تومان بود، این در حالی است که واحدهای مسکونی تهران در همین مدت به ارزش چهار میلیون تومان برای هر مترمربع خرید و فروش شد.

بازار اجاره مسکن در ماهی که گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صما، غییر سبک زندگی در بین جوانان ایرانی و افزایش میزان طلاق، مهاجرت جوانان برای ادامه تحصیل یا کار به شهرهای بزرگ و ... باعث شده بازار خانه های با متراژ کوچک یا به اصطلاح خانه‌های مجردی رونق بگیرد.


    وام 80میلیونی مسکن 20هزار متقاضی پیدا کرد
    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین آمار و اطلاعات از صندوق پس انداز مسکن یکم، گفت: آخرین آمار از صندوق پس انداز مسکن یکم حاکی از آن است که تاکنون 20 هزار و 308 مورد سپرده گذاری در این صندوق برای دریافت وام خرید مسکن 80 میلیون تومانی انجام شده است.

    حامد مظاهزیان بابیان اینکه مبلغ این سپرده گذاری بیش از 3 هزار و 863 میلیارد ریال است، به مهر گفت: با حذف برخی شرایط در پرداخت تسهیلات این صندوق، پیش بینی می‌شود که استقبال از این تسهیلات افزایش پیدا کند.

    وی با اشاره به اینکه در ابتدا برای صندوق پس انداز مسکن یکم، یک تامین اعتباری پیش بینی شده بود اما فرآیند تعداد متقاضیان این سطح را پر نمی‌کرد، اظهار داشت: بنابراین برخی شروط از شرایط لازم دریافت این وام حذف شد تا استقبال بیشتری از این وام انجام گیرد.

    مظاهریان با بیان اینکه بانک مرکزی برای اینکه این امکان تسهیلاتی اجرا شود، برخی شرایط را حذف کرد، افزود: این اقدام در راستای افزایش تعداد متقاضیان انجام شده است تا تعداد بیشتری مشمول دریافت این وام شوند.

    براساس این گزارش، شرط استعلام فرم «ج» همسر متقاضی، شرط تاهل و شرط حداکثر 3 سال عمر واحد مسکونی و تبدیل آن به حداکثر 15 سال عمر واحد از شرایط دریافت وام 80 میلیون تومانی مسکن حذف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی