مدیران خودروعصر اعتبار

ابلاغ ضوابط فعالیت بازارگاه‏‌های الکترونیکی در حمل‌ونقل جاده‌ای کالا

عصر ساختمان- سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران ، ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا را ابلاغ کرد.

ابلاغ ضوابط فعالیت بازارگاه‏‌های الکترونیکی در حمل‌ونقل جاده‌ای کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: به منظور حمایت و ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا و تفکیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جا‌به‌جایی کالا این ضوابط ابلاغ شده است.
    فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی با هدف افزایش بهره‏‌وری، شفافیت امور جابجایی کالا، دسترسی سریعتر به ظرفیت حمل، ‌استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار کشورهای همسایه و کارآمدتر شدن امور مرتبط ساماندهی شده است.
    دغاغله افزود: بازارگاه الکترونیکی یا E-Marketplace بستری است که تعاملات، مذاکرات و انجام معاملات میان ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات حمل‌ونقل جاده ‏ای کالا صورت می‏‌پذیرد.
    وی حمل‌و‌نقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به کامیون، بهبود کیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، صرفه‌‏جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان (کاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار) را از مهم ترین مزایای را‌ه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی برشمرد که شرکت‌های حمل‌ونقل کالا ، رانندگان حرفه‌ای و صاحبان کالا می‌توانند در بازارگاه الکترونیکی بار عضو و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
    مدیر کل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای درباره شرایط فعالیت در این حوزه اظهار داشت: علاوه بر همه مدارک هویتی ؛ متقاضی باید برای ارائه گواهی ‏رتبه‏‌بندی شورای عالی انفورماتیک، مجوز نماد اعتماد برای دامنه بازارگاه، مجوز تصدی رسانه برخط یا نشر دیجیتال از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه عملیاتی اپراتور اقدام کند.
    وی افزود: سازمان پس از دریافت مدارک و بررسی و احراز صلاحیت بر اساس شرایط اختصاصی این ضوابط، برای صدور مجوز فعالیت موقت یکساله یا سه ساله اقدام می کند.
    صدور مجوز موقت یکساله با حداقل امتیاز 50 و صدور مجوز موقت سه ساله با حداقل امتیاز 75 بر اساس جدول اختصاصی انجام می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار