مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۱۵ درصدی اجاره مسکن در تابستان

عصر ساختمان- با پایان یافتن فصل طلایی نقل‌وانتقالات ملکی بسیاری از املاک استیجاری با موقعیت مناسب اجاره رفته و در بازار اجاره‌مسکن پاییز، عمدتا دو نوع فایل باقی‌مانده است که هرکدام به دلیل نقص متفاوت با دیگری، مورد اقبال مستاجران نبوده است.

رشد ۱۵ درصدی اجاره مسکن در تابستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، نبض بازار رهن و اجاره املاک مسکونی از ابتدای خرداد ماه هر سال تندتر می‌زند و این وضعیت تا پایان تابستان ادامه دارد. اما امسال به دلیل همزمانی خرداد با ایام ماه رمضان، عملا سه ماهه تابستان به فصل پررونق رهن و اجاره تبدیل شد. در این مدت بسیاری از فایل‌های اجاره که از موقعیت و امکانات مناسبی برخوردار بودند به اجاره رفتند. به گفته مشاوران املاک، قرارداد اجاره این آپارتمان‌ها به‌طور میانگین با اجاره‌بهای 10 تا 15 درصد بالاتر از نرخ‌های پیشین منعقد شد؛ هرچند نرخ پیشنهادی موجران حاکی از انتظار افزایش قیمت بیشتری بود که البته بازار به آن جواب نداد.

    با پایان یافتن فصل تابستان و بازگشایی مدارس، طبیعی است که تمایل به تغییر محل سکونت کاهش می‌یابد، اما هنوز مستاجرانی وجود دارند که به هر دلیل در فصل گذشته جابه‌جا نشده‌اند و اکنون در سررسید قرارداد اجاره خود، به دنبال آپارتمان مناسب خود می‌گردند. به گزارش دنیای اقتصاد، اما طبعا کار جست‌وجو در پاییز برای آنها دشوارتر است چراکه آمار فایل‌های استیجاری در بنگاه‌های املاک کاهش یافته است. از طرفی نگاهی به فایل‌های موجود در بازار نشان می‌دهد عمدتا دو نوع فایل در بازار باقی‌مانده که نمی‌تواند انتخاب اول مستاجر باشد؛ مگر اینکه از یافتن آپارتمان مناسب در این فصل ناامید شود و ناگزیر به جابه‌جایی باشد. یک گروه فایل‌های گران‌قیمت هستند که مالکان آنها روی قیمت بالاتر از نرخ میانگین اجاره‌بها پافشاری کرده‌اند و به همین دلیل در تابستان اجاره نرفته است. گروه دوم نیز فایل‌های دارای اشکال هستند. فایل‌هایی از قبیل آپارتمان‌های طبقه سوم و چهارم بدون آسانسور یا فاقد امکانات لازم یا بعضا دچار اشکالات نقشه‌ای همچون اتاق‌خواب‌های کوچک و غیراستاندارد که برای قرارگرفتن سرویس خواب مناسب نیستند، در این گروه می‌گنجند. البته این به معنای نبود فایل مناسب در بازار نیست اما مشاوران املاک ادعا می‌کنند فایل‌های مناسب با امکانات و قیمت مناسب عمدتا در تابستان اجاره رفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو