مدیران خودروعصر اعتبار

پروژه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تا ۹ ماه آینده تحویل می شود

عصر ساختمان- مدیر پروژه‌ ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)، زمان تکمیل و تحویل پروژه سلام را تا ۹ ماه آینده اعلام کرد و گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی، ترمینال سلام یک ترمینال گالری خواهد بود و کارهای هنری در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود.

پروژه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تا ۹ ماه آینده تحویل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «فرزاد همدانچی» در خصوص آخرین تغییرات اعمال‌شده در نقشه اصلی ترمینال سلام و همچنین وضعیت پیشرفت پروژه، افزود: تغییر نقشه در ترمینال سلام با پیشنهاد مشاور طرح (شرکت هلندی «ناکو») و با هدف افزایش ظرفیت ترمینال سلام انجام گرفت که منجر به تخریب 300 تا 400 میلیارد ریال بنا در داخل ترمینال شد.
    مدیر پروژه سلام با بیان اینکه بعد از نزدیک به 6 ماه و با موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی در خرداد ماه امسال تخریب ها انجام و پروژه مجدد از سرگرفته شد، ادامه داد: شرکت «احداث» به عنوان سرمایه‌ گذار این پروژه بر اساس طرحی که ناکو داده بود نقشهٔ فاز یک را آماده کرد که برای اجرا ابلاغ شد.
    همدانچی با بیان اینکه اکنون در همه جبهه ‌ها کار در ترمینال سلام در حال انجام است، خاطرنشان کرد: کار نازک کاری در فضای اداری ترمنیال به پیشرفت های خوبی رسیده و با حجم کاری که وجود دارد اکنون نزدیک به 503 نفر در ساخت ترمینال سلام مشغول به کار هستند.
    به گفتهٔ وی، طبق برنامه قرارداد با شرکت احداث اکنون باید 50 درصد از ترمینال سلام تکمیل شده باشد اما به دلیل وقفه انجام شده با هدف افزایش ظرفیت این ترمینال، اکنون این پروژه 20 درصد انحراف دارد.
    مدیر پروژه ترمینال سلام در همین راستا خبر داد که در حال تهیه برنامه جبرانی برای تکمیل سلام هستند و گفت: قرار است با افزایش شیفت‌ها و آماده سازی فضاهای کاری این 20 درصد انحراف را جبران کنیم.
    همدانچی همچنین به معماری داخل ترمینال سلام اشاره کرد و یادآور شد: سبک معماری کلی که برای ترمینال‌ها استفاده می‌شود سبک High-tech است که در ساخت ترمینال سلام هم ادامه پیدا کرده است، اما به دستور وزیر راه و شهرسازی ترمینال سلام، یک ترمینال گالری خواهد بود و کارهای هنری در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود.
    وی بیان داشت: از مجموعه‌ای باتجربه که پروژه‌های موفقی مثل باغ کتاب و موزه قصر را در کارنامه کاری خود دارد درخواست همکاری کرده‌ایم و اکنون این گروه هنری روی طرح معماری داخلی کار می‌کنند.
    همدانچی زمان تکمیل و تحویل پروژه سلام را تا 9 ماه آینده برآورد کرد.
    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید حضوری خود از ترمینال سلام در اسفند ماه سال گذشته یعنی به فاصله بعد از دو ماه از آغاز به کار مجدد ساخت ترمینال سلام، بر تکمیل به موقع این ترمینال تاکید داشت و از ضرورت تجهیز فرودگاه امام به ترمینال مسافری سلام سخن گفت.
    با ادامه روند نوسازی، تا سال 1404 ناوگان فعال ایران از 100 هواپیما نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین نیاز به فرودگاه هاب که نقش پایگاه عملیات هوایی در پروازهای بین‌المللی و پایگاه اصلی هوایی ایران را داشته باشد و از آنجا خدمات مسافری و بار با رویکرد ترانزیت ارائه شود، بیش از گذشته احساس می شود و در این میان سرعت در تکمیل ساخت ترمینال سلام حرف اول را می زند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار