مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر کشور:

استاندار سابق تهران قائم مقام وزارت کشور می شود

عصر ساختمان- تهران- وزیر کشور در آیین معارفه استاندار جدید تهران گفت: استاندار سابق تهران قائم مقام وزارت کشور می شود.

استاندار سابق تهران قائم مقام وزارت کشور می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیش از ظهر دوشنبه عبدالرضا رحمانی فضلی، در آیین تکریم سید حسین هاشمی و معارفه محمد حسین مقیمی استاندار تهران با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولین استان تهران با بیان این که استاندار پیشین تهران فردی پاک دست و توانمند هستند، گفت: استاندار سابق تهران توان بالایی در اداره شهر تهران داشت و از تمام ظرفیت ها بهره برد.

    وزیر کشور با بیان این که هاشمی قائم مقام وزیر کشور می شود، افزود: از ظرفیت های استاندار سابق در کل کشور بهره می بریم.

    وی با بیان این که تمام مباحث تهران در کل کشور جاری می شود، تاکید کرد: تهران منشا صدور جریانات گوناگون کل کشور است و تعامل و اخلاق سیاسی در کل کشور اثر می گذارد.

    وزیر کشور گفت: نقش استاندار در تهران بالاتر از استان های کل کشور است، از نظر وزارت کشور استان تهران و البرز هم پوشانی دارند.

    رحمانی فضلی گفت: شورای شهر تهران با رای مردم افراد هماهنگ با دولت و  نمایندگان مجلس هماهنگ با دولت هستند و ما امروز باید در استان تهران با قوت بیشتر کار را پیش ببریم.

    وی با تاکید بر توسعه متوازن گفت: اولویت توسعه برای ما اقتصاد مقاومتی است، استاندار ما باید بتواند این اولویت ها را با هماهنگی همه دستگاه های نظام پیش ببرد، مردم و بخش خصوصی ثقل اقتصاد مقاومتی هستند.

    وزیر کشور گفت: باید از ظرفیت مردم بهره ببریم و این اولویت ما در حوزه اقتصاد است.

    وی صیانت از آزادی های فردی و جمعی را محور فعالیت های سیاسی دانست و گفت: در حوزه سیاست داخلی باید طوری رفتار کنیم که رضایتمندی عمومی مردم همواره فراهمم باشد و در این 4 سال بدون هماهنگی ناجا، قوه قضاییه، مجلس، گروه ها و احزاب و مردم نمی توانستیم به این امنیت پایدار برسیم.

    رحمانی فضلی با بیان این که احزاب در انتخابات گذشته بسیار باتجربه عمل کردند، گفت: باید قدر این شرایط را بدانیم، اختلاف سلیقه و نظر ذات دموکراسی است، بدون آزادی و اختیار نمی توان دموکراسی طلب کرد.

    وی گفت: سامان دهی آسیب های اجتماعی مهم ترین هدف ما است، نتیجه عدم توازن در حوزه فعالیت، جمعیت و منابع موجب مهاجرت ها و تشکیل کلان شهرها شد و اگر نتوانیم تعادل و توازن ایجاد کنیم این مشکلات ادامه خواهد داشت.

    وزیر کشور با بیان این که عدم توازن و تعادل در حاشیه کلان شهرها وجود دارد، گفت: ثقل آسیب های اجتماعی در تهران است و تهران بیشترین آسیب های اجتماعی و بزهکاری و حاشیه نشینی را دارد.

    وی بر اهمیت حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: تداوم انقلاب بر پایه فرهنگ و مذهب است، مدل های دیگر مانند مدل های لیبرال و سوسیالیسم موفق نخواهد بود و ملت ما اراده کردند و با رهبری امام راحل این مدل را انتخاب کردند.

    وزیر کشور هماهنگ کردن انتخاب استانداران را مهم توصیف کرد و گفت: من می توانستم ظرف یک هفته 30 استاندار را به هیات دولت معرفی کنم اما نیاز به تعامل با بزرگان استان وجود داشت و این تعامل به هم افزایی می انجامد.

    وی بر اجرای برنامه های دولت تاکید کرد و افزود: برنامه های دولت، برنامه های همه کشور است، اما در انتخاب مدیران از استاندار محترم توقع است مدیران اعتدال گرا و معتقد به برنامه های دولت، چه اصلاح طلب و چه اصول گرا را انتخاب کند تا چتر پوششی اعتدالی بر همه رفتارها کشیده شود.

    رحمانی فضلی سپس به برقراری امنیت اشاره کرد و افزود: مردم محور امنیت هستند اما رصد دائمی نقش مهمی در امنیت دارد، در این 4 سال انسجام بسیار بالایی بین اعضا شورای تامین و امنیت بوده است و با همگرایی به سوی امنیت گام برداشته ایم.

    وی با بیان این که 20 هزار مراسم در سراسر کشور در ایام عزاداری برگزار شد، گفت: خدارا شاکریم که هیچ معضل امنیتی علی رغم تهدیدات نداشتیم و 10 روز را پشت سر گذاشتیم و تنها نیروهای امنیتی می دانند چقدر تلاش شد تا این امنیت برقرار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار