مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده‌ای که دوست نداشت پسرش شهردار شود، اما شد

عصر ساختمان- «اگر پسرم شهردار شد به شما سکه خواهم داد»؛ این گفت‌وشنود تلفنی خبرنگار است با مهرداد لاهوتی. نماینده‌ای که در گفت‌وگوهای پیشین خود با «شرق» تأکید داشت پسرش را از شهردارشدن منع کرده است.

نماینده‌ای که دوست نداشت پسرش شهردار شود، اما شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، بااین‌حال، چند روز پیش، انتصاب کمیل لاهوتی به‌عنوان شهردار چاف و چمخاله انجام شد و آب از آب تکان نخورد. مهرداد لاهوتی هم از آن روز به بعد پاسخ‌گوی خبرنگاران نشد. چه وقتی تلفنی با او تماس می‌گرفتند و چه وقتی در راهروهای مجلس خواهان گفت‌وگو با او بودند. موضوع گفت‌وگو البته مشخص است. لاهوتی بهتر از هرکس دیگری می‌داند که انتصاب فرزندش به‌عنوان شهردار اماواگرهایی در افکار عمومی به وجود آورده و حالا باید پاسخ‌گوی رسانه‌ها باشد. اما تا به امروز ضرورتی در این ماجرا ندیده و پیگیری‌های «شرق» برای بررسی جزئیات این انتصاب راه به جایی نبرده است.

    او پیش‌تر به «شرق» گفته بود «پسرم مدرک کارشناسی ارشد عمران دارد و 15 سال است کارمند مسکن و شهرسازی استان گیلان است. وقتی به او پیشنهاد شهرداری دادند با واکنش من روبه‌رو شد. منکر استعداد پسرم نیستم، فرد توانمندی است ولی به‌خاطر جلوگیری از حاشیه‌سازی‌ها این کار را نکنید و کاندیداتوری او هم منتفی شد». اما چند روز پیش پنج عضو شورای شهر چمخاله با پنج رأی مثبتشان کمیل لاهوتی را شهردار این شهر کردند تا توصیه‌های پدر نیز در مسیر شهردارشدن پسر چندان جدی گرفته نشود. لاهوتی همچنین پیش‌تر تأکید کرده بود فرزندش –کمیل لاهوتی– با سمت کارشناسی در وزارت مسکن مشغول به کار است و هیچ سمت اجرائی نداشته است.

    پیگیری‌های «شرق» از مقام‌های محلی و برخی اعضای شورای شهر چاف و چمخاله نشان از آن دارد که به‌دلیل برخی مشکلات محلی بین بومی‌های منطقه تصمیم بر آن شده تا یک فرد غیربومی شهردار شود. وقتی این پرسش مطرح می‌شود که حالا چرا پسر آقای نماینده؟ پاسخ مسئولان محلی این است: «آقای لاهوتی نماینده اصلا رضایت نداشتند پسرشان شهردار شود. ولی براساس تخصص کمیل لاهوتی، تصمیم ما بر این بود که ایشان شهردار شوند و خوشبختانه پذیرفتند».تخصص کمیل لاهوتی به گفته یکی از اعضای شورای شهر چمخاله ساخت‌وساز و فعالیت در حوزه مسکن و شهرسازی است. آن‌هم ساخت‌وساز به شکل برج‌سازی. این تجربه به نظر آنها برای شهردارشدن فرزند نماینده مجلس کافی است و در گفت‌وگوهای متعدد تأکید دارند هیچ سفارشی از جانب مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود، در میان نبوده و ایشان طی تماس‌های مکرر خواهان این بودند که فرزندشان شهردار نشود. البته همان‌ها گفته‌اند فرزند کوچک لاهوتی نیز مشاور فرماندار است. این در حالی است که لاهوتی پیش‌تر در گفت‌وگو با «شرق» با تأکید بر اینکه پسر کوچکم سرباز وظیفه است هرگونه حاشیه‌های این‌چنینی مرتبط با پسر کوچک‌ترش را تکذیب کرده بود. انتصاب کمیل لاهوتی با واکنش زیادی در فضای مجازی و رسانه‌های محلی لنگرود همراه بود. اما تا به اینجای کار کمتر واکنش رسمی از جانب پدر و پسر اتفاق افتاده است.

    آخرین تماس‌های تلفنی «شرق» با مهرداد لاهوتی به سرانجام نمی‌رسد. او ابتدا پاسخ‌گوی تلفن می‌شود و بعد از اینکه از موضوع سؤال مصاحبه مطلع می‌شود خبرنگار را به پاسخ‌گویی در ١٥ دقیقه الی نیم‌ساعت آینده حواله می‌دهد. تماس‌های مکرر خبرنگار «شرق» با لاهوتی برای انجام گفت‌وگو در وقت مقرر و حتی تا یک ساعت بعد از آن و پیگیری روزهای آتی به جایی نمی‌رسد.
    همچنین گویا لاهوتی چندان علاقه‌ای به پاسخ‌گویی حضوری هم ندارد. خبرنگاران حاضر در مجلس نیز این روزها به‌راحتی نتوانسته‌اند در این موضوع خاص با او گفت‌وگو کنند.

    محمود صاقی، رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس نیز در پاسخ به اینکه آیا اگر فرزند نماینده‌ای از قِبَل نماینده‌شدن پدرش به سمت و مقامی برسد، آیا این اتفاق در مجلس قابل پیگیری است یا نه به «شرق» گفته: «کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان بدون شک باید بر این فرایند نظارت کند. این کمیته می‌تواند به رفتار خارج عرف نماینده و حتی اعضای خانواده هم نظارت داشته باشد».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو