مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش

هزینه‌های اداره شهر در ۱۵ سال، ۴۰ برابر شده است

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: هزینه اداره شهر تهران طی کمتر از ۱۵ سال ۴۰ برابر شده است و این افزایش تصاعدی هزینه‌ها و فقدان درآمد پایدار موجب شده که مدیریت شهری به سمت استفاده از درآمد ناپایدار و فروش و حتی پیش‌فروش شهر پیش برود.

هزینه‌های اداره شهر در ۱۵ سال، ۴۰ برابر شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن هاشمی رفسنجانی در دهمین جلسه علنی شورای شهر تهران به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت:‌ از بزرگ‌ترین درس‌های امام سجاد (ع) این است که در سخت‌ترین شرایط اگر انسان مبتنی به معرفت و عقلانیت باشد می‌تواند هدف خود را محقق سازد.

    وی افزود: امام سجاد (ع) در طول دوران امامت خود که بیش از ثلث قرن به طول انجامید با همین شیوه توانست بر زور، خشونت و تزویر حکومت بنی امیه غلبه کند.

    وی بیان داشت:‌ امام زین‌العابدین(ع) با زبان گفت‌وگو،‌ منطق توانست بر زبان، زر، زور و تزویر بنی‌امیه پیروز شود به نحوی که یکی از زمینه‌های فروپاشی این سلسله جنایتکار مجاهدت‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)‌ می‌باشد.

    وی به یکی از اولویت‌های تحول در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت:‌ امروز یکی از مشکلاتی که رسانه‌ها، افکار عمومی و مردم به عنوان معضل اساسی تهران به آن اشاره می‌کنند بارگذاری نامناسب و خارج از ظرفیت در مناطق شمالی و مرکزی تهران است.

    وی افزود: برخی از آن به عنوان شهرفروشی و برخی به عنوان تراکم‌فروشی نام می‌برند، اما واقعیت آن است که این پدیده یک معلول است نه علت.

    هاشمی رفسنجانی گفت:‌در واقع درآمدهای ناپایدار شهری که بخش عمده آن از فروش تراکم منفی و یا واگذاری املاک شهری حاصل می‌شود نتیجه فقدان هزینه در اداره شهر بوده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت:‌ هزینه اداره شهر تهران طی کمتر از 15سال 40 برابر شده است و این افزایش تصاعدی هزینه‌ها و فقدان ناپایدار موجب شده است که مدیریت شهری به استفاده از درآمد ناپایدار، فروش و حتی پیش‌فروش شهر روی بیاورد.

    وی گفت: بخشی از این هزینه به خصوص در دهه 80 صرف پروژه‌های عمرانی شده اما ساختن بزرگراه‌ها و تونل‌های جدید با فروش تراکم منفی در حاشیه آن تردد خودروهای شخصی بیشتری تولید کرد و در نهایت معضل ترافیک نه تنها تقلیل نیافت بلکه تشدید شد.

    هاشمی‌رفسنجانی گفت: این یک واقعیت است که برای اداره بهینه شهر باید بر اساس نظام مدیریت درآمد پایدار حرکت کنیم نه مدیریت هزینه مجدد چرا که هزینه‌محوری ابتدا به فروش شهر برای احداث پروژه‌های عمرانی می‌پردازد و سپس هزینه‌های جاری سهم پروژه‌های عمرانی را به تدریج می‌بلعد همانگونه که در شرایط فعلی در بسیاری از دستگاه ها و سازمان‌های مدیریت شهری سهم هزینه‌های جاری به 70 و 90 درصد رسیده است و تنها اندکی از بودجه صرف فعالیت می‌شود و بخش  عمده آن صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو