مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت مس در گفت و گو با «عصر ساختمان»

افق ۱۴۰۴ مس

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مس با توجه به چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور گفت: برنامه‌ریزی و استراتژی ما برای رسیدن به تولید ۴۰۰هزار تن تا پایان سال ۱۳۹۹ آماده شده و پروژه‌ها نیز در حال انجام است.

افق ۱۴۰۴ مس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مدیرعامل شرکت مس با تاکید بر برنامه افق 1404 در تولید مس اظهار کرد: این شعار که به 700هزار تن یا یک میلیون تن در صنعت مس برسیم شعار مناسبی نیست. برنامه‌ریزی و استراتژی ما برای رسیدن به 400هزار تن تا پایان سال 1399 آماده شده و پروژه‌ها نیز در حال انجام است؛ اما این‌که 700هزار تن تولید کنیم بستگی به اکتشافاتی دارد که در آینده باید تکمیل شود. صنعت اکتشافات و علم و فناوری اکتشافات در ایران به دلایل مختلف ضعیف است.
    مرادعلیزاده با اشاره به همکاری هخای مشترک با سایر کشور ها افزود: : ما از شرکت‌های توانمندی که این دانش را در اختیار دارند استفاده کرده‌ایم و برای ایجاد جوینت‌ونچر در حال رایزنی و هماهنگی هستیم و قصد ایجاد پنج جوینت‌ونچر داریم. دانشگاه «بریتیش کلمبیا» با دانشگاه‌های آذربایجان و کرمان در این برنامه هستند. همچنین، با یک شرکت ژاپنی که بسیار مشهور بوده و شرکتی 100درصد دولتی و اکتشافی است در حال مذاکره‌ایم. ایجاد چنین همکاری‌های مشترکی باعث آوردن دانش و فناوری از دیگر کشورها در بحث اکتشاف است.
    او تأکید کرد: «اگر ما در حوزه اکتشاف بتوانیم دارای دانش فنی و فناوری شویم، می‌توانیم به کانسارهای پنهان و کانسارهای Exotic دست یابیم. وقتی فردی که حتی دکترای زمین‌شناسی دارد ادعا می‌کند ما دارای فلان مقدار ذخایر معدنی هستیم، قابل‌ استناد و براساس واقعیت نیست. در حوزه اکتشافات وقتی می‌توان نظری قطعی داد که این نظر بر پایه مطالعات و مدارک اکتشافی باشد و به‌ این‌ ترتیب بگوییم به عنوان مثال ما به این محدوده دسترسی پیدا کرده‌ایم.

    مرادعلیزاده تصریح کرد: از شعار به عمل رساندن، نیاز به دانش فنی و فناوری دارد. این موضوع مورد مناقشه بین کسانی است که در زمینه اکتشافات و علم زمین‌شناسی متکی به علم و دانش فنی هستند تا با کسانی که فقط علاقه‌مند هستند توسعه و رشد اتفاق بیفتد.
    وی با اشاره به این‌که صنعت فلزات و تولید آن بر مبنای دانش متالورژی است، افزود:«تعهد داریم کرمان را تبدیل به منطقه سبز کرده و تا پایان سال 98 هر آلایندگی و آلودگی زیست‌محیطی را برطرف و جبران کنیم. به همین دلیل برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و قرار است این نکات را برای صنایع و شرکت‌های دیگر در یک کارگاه ارائه دهیم. همچنین، گفتنی است که فناوری فلش (تبدیل کنسانتره به آند) نصب شده و در حال راه‌اندازی است. تجربه‌ها و مزایای فناوری فلش باز هم در قالب یک کارگاه و با استفاده از استادان و کارشناسان خارجی و داخلی در این کنفرانس ارائه خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد: «فناوری فلش برای نخستین‌بار در خاتون‌آباد اجرا شده و اکنون 15سال است که پیشینه کار دارد. فناوری سرچشمه فناوری قدیمی "ریورب" بوده و در 5سال گذشته فناوری فلش با ظرفیت 280هزار تن نصب شده و اکنون در حال راه‌اندازی است.
    وی در پایان درباره روند بومی‌سازی در شرکت مس هم گفت: «از حدود 16-17 سال گذشته در راستای بومی‌سازی تمام قطعات و تجهیزات که امکان ساخت آن در کشور وجود داشت ازطریق مهندسی معکوس یک شرکت که این مسئولیت را بر عهده داشت، مطالعه و آماده‌سازی انجام شد و نقشه‌ها به سازندگان داخلی ارائه شد. اکنون سالانه 25 تا 30 میلیون یورو واردات قطعات و تجهیزات داریم و بخش اعظمی از تجهیزات، در داخل کشور ساخته می‌شود. این حرکت در دو یا سه سال گذشته بسیار رو‌به‌رشد بوده و اثر بسیار مثبتی نیز در مناطق مختلف به‌ویژه کرمان و آذربایجان داشته و سایر تولیدکنندگان توانمند نیز از آن بهره برده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار