مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس موضوعات مرتبط با شهرسازی ریل پایه:

قزوین از مستعدترین مناطق برای اجرای طرح TOD است

عصر ساختمان- قزوین- کارشناس موضوعات مرتبط با شهرسازی ریل پایه گفت: TOD هوشمندانه ترین و موثرترین گونه تعامل معماری، شهرسازی و حمل و نقل شناخته می شود.

قزوین از مستعدترین مناطق برای اجرای طرح TOD است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حمید سیادت موسوی روز چهارشنبه در کارگروه TOD  استان قزویناظهار کرد: توسعه مبتنی بر حمل و نقل یعنی چیدمان هوشمندانه و خلاقانه کاربری ها بر اساس نیازهای محلی، منطقه و فرامنطقه ای.

    وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مزیت های ادغام وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری با وجود برخی اشکالات؛ دیدن و در نظر گرفتن موضوعات شهرسازی و حمل و نقلی به صورت همزمان است.

    سیادت موسوی تاکید کرد: مدتهاست که در کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که احداث جاده های گوناگون، تقاطع های غیرهمسطح، خیابانهای چند طبقه، پل ها و اقداماتی از این دست به هیچ وجه راهکار مناسبی برای توسعه متوازن و پایدار نبوده و خودرو محوری در تقابل کامل با انسان محوری و توسعه مبتنی بر حمل و نقل است.

    این کارشناس موضوعات مرتبط با شهرسازی ریل پایه اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد TOD به عنوان رویکرد غالب توسعه کشوری به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسیده و بر همین اساس چند شهر به عنوان نقاط شروع این طرح انتخاب شده اند که یکی از مهمترین آنها قزوین است.

    سیادت موسوی گفت: نزدیکی به پایتخت، ظرفیت های متنوع فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، حمل و نقلی و قرار گرفتن در محل چهارراه عبوری بین المللی قزوین را درجایگاه ویژه ای قرار داده است.

    وی افزود: برای اجرای طرح TOD در قزوین در مرحله اول باید یک استراتژیک پلان پیش بینی شود که هم نیازهای محلی و هم ضرورتهای منطقه ای در آن لحاظ شود.

    سیادت موسوی تاکید کرد: تا امروز فقط به شهرهای مرکزی توجه داشتیم ولی در حال حاضر نگاهها از محلی به منطقه ای، توسعه یافته است.

    این مدرس موضوعات حمل و نقلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه ریلی سریع السیر کشوری در وزارت راه و شهرسازی در دست برنامه ریزی و اجراست یادآور شد: در این سیستم کل کشور به هم وصل شده و سطوح شبکه ای منطقه ای و درون شهری نیز به آن متصل خواهد شد که در پی آن شاهد یکپارچگی حمل و نقل سراسری خواهیم بود.

    سیادت موسوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اتصالات خوبی بین شهرها داشته باشیم شاهد کاهش چشمگیر میزان مهاجرت و در پی آن رشد و توسعه متوازن شهرهای بزرگ و کوچک خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار