مدیران خودروعصر اعتبار

احیای بافت‌های فرسوده نیازمند امتیازات ویژه دولت و شهرداری

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با طرح سوالی مبنی بر اینکه زوجین خانه اولی چگونه با ۲۰۰ میلیون تومان می‌خواهند صاحب مسکن شوند، گفت: طرح جامع مسکن باید توسط دولت به مجلس ارائه شود.

احیای بافت‌های فرسوده نیازمند امتیازات ویژه دولت و شهرداری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، حمید بنایی با اشاره به گذشت یکسال از راه اندازی طرح صندوق پس انداز یکم، گفت: کمیسیون عمران مجلس تاکنون گزارش کاملی درباره اجرای این طرح از دولت و مرکز پژوهشها اخذ نکرده که ظرف یک سال گذشته چه اتفاقی در این طرح رخ داده البته این طرح فی نفسه طرح خوبی است.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی مبنی بر اینکه با 120 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان کجای تهران می توان مسکن تهیه کرد، افزود: زوجین خانه اولی چگونه با 200 میلیون تومان می‌خواهند صاحب مسکن شوند، آیا می‌توان در تهران جایی را پیدا کرد، که به این مبالغ مسکن تهیه کرد، بعید به نظر می‌رسد، البته شاید بتوان در حاشیه شهر این شهر و متراژهای پایین مسکن پیدا کرد، اما این مسکن، مسکن مطلوب به مردم نیست .
    مسکن مطلوب مردم در جمهوری اسلامی چیز دیگری تعریف شده است
    بنایی با اشاره به اینکه مسکن مطلوب مردم در جمهوری اسلامی آن هم با نگاه توسعه و عدالت چیز دیگری تعریف شده است، ادامه داد: شاید با طرح مسکن پس انداز یکم بازار مسکن تکان جزئی داشته باشد اما آنچه که مطلوب بوده رخ نمی دهد، بخش بزرگی از خروج از رکود با به رونق بخش ساختمان اتفاق می افتد، چراکه هر واحد ساختمانی بیش از 100 شغل در حوزه های آهن، میلگرد،نقاش، بنا، سنگ و نما و غیره ایجاد می‌کند.
    وی یادآور شود: علیرغم اینکه در دوره دولت یازدهم بازار مسکن رونق پیدا نکرد، اما رئیس‌جمهور در برنامه‌های خود برای معرفی کابینه دولت دوازدهم بر رونق بازار مسکن در دولت جدید تاکید کرد.
    نماینده مردم بت حیدریه و تایباد در مجلس شورای اسلامی،با بیان این طرح جامعه مسکن باید توسط دولت به مجلس ارائه شود، افزود: درغیر این صورت نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی با دولت باید طرح جامع مسکن را تهیه کنند یا طرح مسکن اجتماعی یا طرح پخته تریاز مسکن مهر به مجلس ارائه، یا بافت‌های فرسوده به درستی احیا شود.
    تسهیلات با سود کم باید تزریق شود تا مردم بتوانند با وام جزئی صاحب‌خانه شوند
    وی با تاکید بر اینکه برای احیای بافت فرسوده شهرداری و دستگاه‌های اجرایی باید در بخش امتیازات واگذاری،حق انشعابات، صدور پروانه و تراکم ها کمک کنند، ادامه داد: تسهیلات با سود کم باید تزریق شود تا مردم بتوانند با وام جزئی صاحب‌خانه شوند، چراکه با طرخ پس انداز مسکن یکم بازار تکان خورد، اما دوباره متوقف شد.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:کمیسیون عمران در نشست با وزیر راه و شهرسازی گزارشی از روند اجرای طرح مسکن اولی ها اخذ می کند تا با حمایت بیشتر این طرح پیش رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار