مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی یزد خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان یزد در آینده نزدیک

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد از استقرار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این استان در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان یزد در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «محمدرضا نقصان محمدی» امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، با اشاره به کنترل مسائل فنی طرح‌های عمرانی کشور اعم از راه، مسکن و شهرسازی توسط این آزمایشگاه با اتکای به منابع انسانی و تجهیزاتش، وجود 70 میلیارد دلار سرمایه طرح‌های عمرانی کشور در حوزه وزارت راه و شهرسازی را بیانگر اهمیت و تاثیرگذار فعالیت‌های این آزمایشگاه عنوان کرد.

    وی افزود: البته این کنترل نه تنها در جریان انجام عملیات‌های عمرانی اعمال می‌شود بلکه نقش این آزمایشگاه پس از آن و در حوزه بهسازی و مرمت نیز بسیار حائز اهمیت است.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان این که در حوزه عمران معمولاً مواد و مصالح ساختمانی از زمین جدا شده و به شکلی زیباتر در قالب عمران مجدداً به زمین بازمی‌گردد، این رابطه را مشابه رابطه‌ی مادر و فرزندی و موثر در پایداری خاک دانست و گفت: اهمیت آزمایشگاه‌های مکانیک خاک در این رابطه زیبا منجر به ایجاد سازه‌ای پایدار در بخش ساختمان و بستری برای پیشرفت و توسعه در حوزه راه می‌شود.

    وی همچنین بر ارتقای کمی و کیفی ابزار آزمایشگاهی و تاثیر آن بر سرعت و دقت از اصلاحات لازم در روند اجرای ظرح‌های عمرانی  تاکید کرد و اظهار کرد: در این حوزه نقش آموزش و ارتقای دانش روز نیز مهم و نقشی اساسی در ارتقای کیفیت خدمات دارد.

    نقصان محمدی در پایان نیز با اشاره به جهانی شدن یزد و لزوم اهتمام بیشتر به رعایت اصول مهندسی در حوزه‌های مربوطه از جمله مبحث پنجم ساختمان، اعلام کرد: به زودی شاهد استقرار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان به لحاظ موقعیت استراتژیکی، جغرافیایی و ترانزیتی یزد خواهیم بود که امیدواریم پیوند آن با آزمایشگاه مکانیک خاک استان منجر به دستاوردهای قابل توجهی شود.

    «محمدرضا بشیری» معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیر شورای فنی استان نیز در این مراسم به اهمیت واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش‌ غیردولتی تاکید و در این باره اظهار کرد:  هم‌اکنون 382 طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان براساس ماده 27 قانون تعریف و از طریق کارگروه مربوطه شرایط برای واگذاری آنها مهیا شده است.

    وی با تاکید بر این که هم‌اکنون نقدینگی دولت به 1250 میلیارد تومان رسیده است، اختصاص این اعتبار به طرح‌های عمرانی را موجب رکود بیشتر کشور خواند و گفت: یکی از راه‌های موثر برای مقابله با این موضوع استفاده از ظرفیت‌های ماده 27 و همچنین ماده 6 قانون است.

    به گفته بشیری، در ماده 6 قانون علاوه بر واگذاری موضوع تغییر کاربری طرح‌ها نیز مورد اهتمام قرار گرفته ولی به رغم تلاش‌ها و اطلاعرسانی صورت گرفته به دستگاه‌های اجرایی استان، استقبال شایسته‌ای از آن نشده به طوری که تنها شش دستگاه اقدام به معرفی طرح‌های قابل واگذاری خود کره‌اند.

    وی با اشاره به لزوم تبدیل طرح‌های امانی در دوره‌های گذشته به طرح‌های پیمانی و مشکلاتی که در برخی طرح‌های معدنی و نیز خیری استان، ابراز امیدواری کرد که به دنبال تحولاتی که در مدیریت استان در شرف وقوع است، با استفاده از ظرفیت‌های موجود شاهد رونق بیشتر طرح‌های عمرانی و کاهش بیکاری در استان باشیم.

    گفتنی است، در این مراسم از زحمات عباس صفاری تقدیر و سید عیسی لاهوتی به عنوان مدیر جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار