مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل:

جای بخش خصوصی در ستاد زنجیره فولاد خالی نماند

عصر ساختمان- در پی درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل ستاد زنجیره فولاد با حضور بخشهای مختلف فعال در این ستاد، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران در نامه‌ای از رئیس هیات عامل ایمیدرو خواست توازن را در چینش اعضای ستاد زنجیره فولاد رعایت کند تا جای بخش خصوصی خالی نماند.

جای بخش خصوصی در ستاد زنجیره فولاد خالی نماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ امیر حسین کاوه  با بیان این که پیشنهاد ایجاد شورای عالی یا ستاد زنجیره فولاد در هفته دولت توسط سندیکای لوله و پروفیل  ارائه شده بود گفت:  وجود ستاد زنجیره فولاد بسیار ضروری هست و حتی ما اعتقاد داریم که این ستاد باید هرچه سریع تر درسطحی بالا تر از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مثلا خود وزارت صنعت معدن تجارت تشکیل شود تا تولید کننده و مصرف کننده فولاد دور یک میز ایراد نظر کنند.

    وی ادامه داد: متاسفانه زنجیره فولاد سامان ندارد و بخش خصولتی و دولتی وزن بالاتری در این میان دارند و با داشتن برخی انحصارات بخش خصوصی را تحت فشار قرادادند.

    این فعال صنایع فولادی در ادامه از ارسال نامه ای به مهدی کرباسیان - رئیس هیات عامل ایمیدرو- خبرداد که در آن خواسته است تا جایگاه بخش خصوصی در چینش کرسی های ستاد دیده شود. این نامه به شرح زیر است:

    " ضمن تشکر از این اقدام، همانطور که مستحضرید سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با50 سال قدمت و عضویت 160 کارخانه فولادی پایین دستی، تولیدکننده بیش از 600 گروه کالایی از محصولات فولادی است. حضور این سندیکا به نمایندگی از 160 کارخانه پایین دستی مصرف کننده فولاد در آن ستاد بسیار ضروری است و به عنوان زنجیره میانی مصرف کننده بخش خصوصی تبدیل ورق فولادی به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر با مصرف حداقل چهار میلیون تن از ورق های فولادی داخلی و وارداتی، می‌تواند نقش بارزی در ارائه درخواست‌ها و پیشنهادات اصلاحی، خصوصاً در تعامل با بخش بالادست ستاد موصوف داشته باشد.

    حضور این تشکل تخصصی عضو اتاق بازرگانی از سوی مصرف‌کنندگان، به دولت کمک می‌کند سیاست گذاری بهتری در این زنجیره فولاد از بالا دست تا پایین دست صورت گیرد".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار