مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

شهرداری تهران تاپایان سال ۹۶ از ۱۰ایستگاه مترو بهره برداری می کند

عصر ساختمان- ری- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با حضور در کارگاه ساخت دو ایستگاه مترو خط ۶دولت آباد و حرم مطهر گفت: شهرداری تهران تاپایان سال ۹۶ از ۱۰ایستگاه مترو بهره برداری می کند.

شهرداری تهران تاپایان سال ۹۶ از ۱۰ایستگاه مترو بهره برداری می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید فراهانی پیش از ظهر پنج شنبه با حضور در کارگاه ساخت دو ایستگاه مترو خط 6واقع در دولت آباد و حرم عبدالعظیم به همراهی شهردار منطقه 20 تهران در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: از توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه بر طرف شدن مشکل ترافیک و آلودگی هوا در تهران است و در همه دنیا توسعه خطوط مترو هرچند که گران و هزینه بر است پاک ترین نوع حمل و نقل عمومی به جهت رضایت شهروندان دانسته اند.

    فراهانی افزود: خط 6 مترو تهران خوشبختانه به عنوان طولانی ترین خط شهری تهران در مراحل اخذ ابنیه و تجهیزات در مرحله انتهایی است و 32 کیلومتر طول این خط است که دارای 27 ایستگاه نیز می باشد.

    وی گفت: هم اکنون که در جنوب تهران در ایستگاه دولت آباد هستیم بحث توسعه خط از دولت آباد به حرم مطهر می باشد که دارای 5 ایستگاه است و در حال انجام می باشد که با تزریق مالی مناسب ادامه کار انجام می شود و اگر با همین سرعت کار پیش برود 10 ایستگاه به کلیه خطوط در پایان سال 96 به بهره برداری می رسد و در سال 97 ادامه 22 ایستگاه به مرور راه اندازی می شوند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش عمده راه اندازی ایستگاه بحث تجهیزات است گفت: بخش ابنیه یک بخش جداست اما تجهیزات مثل آسانسور و ایمنی و خرید واگن از مسائل مهم است که در خطوط دیگر نیز ما شاهد کمبود واگن هستیم و قطارها در برخی از خطوط با تاخیر یک ربع نیز آمده اند در صورتیکه استاندارد 2 الی 3 دقیقه است و اینها مستلزم سرمایه گذاری می باشد.

    فراهانی در ادامه بیان داشت: راجع به جذب سرمایه گذاری ها اولویت شهرداری تهران اضافه کردن واگن ها است و این خط به دلیل اتصال به مرکز تاریخی ری اهمیت خاصی دارد و جمعیت بالای این منطقه و اهمیت گردشگری آن می تواند سبب رونق به این منطقه شود.

    وی اظهار داشت: انشااله در برنامه توسعه خط 6 به انتهای خط 1 متصل می شود و برای اولین بار در کشور بدون طبقاتی کردن ایستگاه به شکل رینگ قطارها می توانند بین این خطوط رفت و آمد کنند و اهمیت ایستگاه دولت آباد از  این جهت است که پایانه نگهداری و تعمیرات قطارها در همین جا پیش بینی شده است و با توجه به فضایی که در اختیار دارد به عنوان نقطه استراتژیک در نظر گرفته شده است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که صورت گرفت افزود: بحث ابنیه ها در این منطقه تا 95 درصد در این ایستگاه پیشرفت داشته است و فقط مشکلاتی در بحث تجهیزات وجود دارد که اگر این مشکل نیز مرتفع شود و با همین پیگیری کارها دنبال شود تا انتهای سال 96 شاهد افتتاح این خط خواهیم بود.

    فراهانی افزود: با توجه به تعهدی که دولت برای توسعه مترو داده استو تاکنون محقق نشده است و اگر اعتبارات در ابعاد حفاری و تجهبزات و ابنیه و خرید واگن ها از طرف دولت به موقع انجام شود و نیمی از تعهدات خود را به انجام برساند با سرعت خوبی شاهد اتمام این خطوط خواهیم بود و مشکل تاریخی ترافیک و آلودگی با این طرح به پایان خواهد رسید و دولت اولویت را به توسعه مترو بدهد.

    وی بیان داشت: همین خط وقتی از کن در شمال غرب شهر به جنوب غرب تهران به طول 32 کیلومتر می اید حجم وسیعی از خودرو ها و ترافیک را کم می کند و حمل و نقل را آسان می کند و تاکید شورای شهر تهران به بهره برداری سریع این طرح است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار