مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت ملی پست خبر داد

مدیریت یکپارچه املاک با راه‌اندازی سامانه سیماک

عصر ساختمان- معاون وزیر ارتباطات درباره سامانه مدیریت یکپارچه املاک (سیماک) گفت: این سامانه ۲۸ سازمان و شرکت را که با حوزه ملک سر و کار دارند، به یکدیگر متصل می‌کند.

مدیریت یکپارچه املاک با راه‌اندازی سامانه سیماک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حسین مهری در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد با اشاره به اینکه14 پروژه و سرویس جدید با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت این روز افتتاح می‌شود، درباره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پروژه‌های GNAF، سیماک و پست لجستیک در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح هستند.

    مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران افزود: تاکنون حدود 52.5 میلیون رکورد در راستای اجرای طرح GNAF ثبت شده که 10میلیون و 800 هزار رکورد مربوط به اماکن روستایی و 41میلیون و 700هزار آن مربوط به اماکن شهری است.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سه سال گذشته آدرس‌های پستی 100 درصد اماکن شهری و 65 درصد اماکن روستایی بروزرسانی شدند.

    وی اشاره‌ای هم به استانداردسازی آدرس‌های پستی و تخصیص طول و عرض جغرافیایی بر مکان‌ها که پس از آن بر روی نقشه‌های بومی پارسل‌بندی شده قرار می‌گیرند، داشت و ادامه داد: این کار تحولی در حوزه هوشمندسازی مکان به حساب می‌آید.

    او خاطر نشان کرد: پروژه‌های سیماک و لجستیک هم به ترتیب مربوط به «تمامی عملیات الکترونیکی ملک» و «ارتقای تولید و اشتغال» است که در نهایت منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش خواهد شد.

    معاون وزیر ارتباطات به تشریح بیشتر سامانه مدیریت یکپارچه املاک (سیماک) پرداخت و با بیان اینکه 28 سازمان و شرکت که با حوزه ملک سر و کار دارند به یکدیگر متصل می‌شوند، گفت: این کار از طریق نرم‌افزاری دانش‌بنیان که تحت عنوان سامانه سیماک شناخته می‌شود، صورت می‌گیرد و به این ترتیب افراد فقط با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا پست همه امور مربوط به ملک از جمله استعلام، دریافت مجوز تخریب، ساخت و بازسازی را می‌توانند به انجام برسانند.

    وی خاطر نشان کرد: مهری افزود: سیماک هم‌اکنون در 13 استان مستقر شده و تا پایان سال در همه استان‌ها مستقر خواهد شد؛ اجرای سراسری آن در کشور نیز از نیمه دوم سال آینده است.

    مهری تصریح کرد: با استقرار این سامانه شفافیت در حوزه ملک ایجاد و جلوی زمین خواری گرفته می‌شود و نظارت بر این حوزه افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو