مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی رییس اتحادیه‌ مشاوران‌ املاک از بازار اجاره‌بها

رشد ۷تا ۱۰درصدی اجاره‌بها در تابستان

عصر ساختمان- رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: پیش‌بینی ما از بازار اجاره پاییز و در مجموع تا پایان سال، بازاری بی دغدغه است.

رشد ۷تا ۱۰درصدی اجاره‌بها در تابستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، حسام عقبایی اظهار کرد: اجاره بیش از یک قرن است که در حوزه مسکن در کشور ما وجود دارد، البته از دهه 60 نیز شاهد افزایش تعداد مستاجر در کشور بوده ایم که این امر به دلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مستاجران بوده است.

    وی با ارزیابی قراردادهای تحقق یافته در سامانه املاک در فصل تابستان گفت:در سال 96 در فصل اجاره که از خرداد تا اواخر شهریور است، رشد اجاره‌بها در سراسر کشور بین 7 تا 10 درصد بوده است و در حال حاضر عمده اجاره‌نشین های ما در تابستان و به خصوص شهریور جابجا شده اند.البته چنانچه تحقیقات میدانی صورت گیرد در موارد یا مناطقی با رشد بیشتری مواجه خواهید شد، اما آمارهای ما که بر اساس سامانه معاملات تحقق یافته است حکایت از این میزان رشد دارد.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه درباره تاثیر کاهش نرخ سود بر بازار اجاره تصریح کرد:کاهش نرخ سود هیچ تاثیری بر اجاره‌ها نگذاشته است چراکه موجرهای ما تقریبا دو دسته هستند.یک دسته کسانی که نیاز به اجاره دارند و اجاره می گیرند.دسته دوم کسانی که اقدام به خرید کرده اند و کسری پول خود را با رهن به مستاجر جبران می کنند و یا برای سرمایه گذاری در جای دیگرپول رهن می گیرند بنابراین موجران پول رهن را در بانک سپرده گذاری نمی‌کنند.

    عقبایی با اشاره به اظهارات برخی مشاوران املاک و اثر روانی کاهش نرخ سود بر بازار مسکن نیز گفت: عده ای از سودجویان و سوداگران ممکن است با تکیه بر این موضوع برای افزایش نرخ ها تلاش کنند و اذهان مستاجران را به سمت و سو‌های دیگر ببرند که وظیفه ما و رسانه ها شفاف سازی در این زمینه است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک درپایان گفت:همواره با آغاز فصل پاییز بازار اجاره با کاهش 5 درصدی همراه بوده است، پیش بینی ما از بازار اجاره پاییز و در مجموع تا پایان سال، بازاری بی دغدغه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی