مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت مدیره بانک مسکن خبر داد

اتفاق جدید در بازار مسکن

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به استقبال تهرانی‌ها از تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن، گفت: جهت معاملات در بازار مسکن نشان‌دهنده ورود متقاضیان با سطح اقتصادی متوسط و متوسط رو به پایین برای خرید مسکن است.

اتفاق جدید در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ابوالقاسم رحیمی انارکی، اظهارکرد: بیشترین استقبال از تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن با اتکا به اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از سوی ساکنان تهران صورت می گیرد و سایر تسهیلات موجود در مابقی شهرها و استان‌ها به نسبت جمعیت آن ها و تعداد خریداران مسکن در آن‌ها، متقاضیان بیشتری دارد.

    وی تصریح کرد:‌ حدود نیمی از متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات بانک مسکن در پایتخت، از طریق امکانات حساب ممتاز بانک مسکن و دریافت تسهیلات بدون سپرده اقدام به دریافت تسهیلات می کنند.

    وی با بیان این‌که تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن مستلزم خرید اوراق است، افزود: هزینه خرید زمان از طریق خرید اوراق پرداخت می‌شود ممکن است برای برخی از متقاضیان که شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات مختص خانه‌اولی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم دارند در درجه دوم مطلوبیت قرار داشته باشد؛ از این رو این تقاضا در شهر تهران ملموس‌تر است.

    رحیمی‌انارکی با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن حاکی است هم‌اکنون عمده تقاضای موجود در بازار مسکن از سوی متقاضیان خرید واحدهای مسکونی مصرفی است، گفت: در حال حاضر جهت معاملات در بازار مسکن نشان‌دهنده ورود متقاضیان با سطح اقتصادی متوسط و متوسط رو به پایین برای خرید مسکن است که عمدتا با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به خرید مسکن می‌کنند.

    وی افزود: آنچه در شرایط حال حاضر بازار مسکن مسلم است آن است که تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی لوکس، بزرگ متراژ و گران‌قیمت در برابر تقاضا برای خرید واحدهای مصرفی معمولی کوچک‌متراژ، میان‌متراژ، ارزان قیمت یا با سطح قیمتی متوسط درصد بسیار اندکی را به خود اختصاص می دهد و رکود در بازار معاملات واحدهای مسکونی لوکس کماکان ادامه دارد.

    عضو هیئت‌مدیره بانک‌مسکن با اشاره به این‌که نیمه دوم امسال انتظار افزایش سرعت رشد حجم معاملات مصرفی مسکن در بازار خرید و فروش واحدهای‌مسکونی و رونق در بازار معاملات را داریم اظهار کرد: مطابق با انتظارهای موجود، نوسانات قیمتی در بازار مسکن در نیمه دوم امسال از حد تورم عمومی فراتر نخواهد رفت و پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد قیمت مسکن حول و حوش تورم خواهد بود.

    انارکی با دعوت از سازندگان مسکن به سمت رفتار عقلایی برای ساخت و ساز در شرایط فعلی، تاکید کرد: در شرایطی که عمده تقاضا در بازار مسکن معطوف واحدهای مصرفی ارزان قیمت و کوچک متراژ  است که میانگین متراژ ساخت مسکن در کشور بالاتر از 100 مترمربع است و سازندگان باید تمرکز خود را به سمت ساخت واحدهای با متراژ پایین‌تر معطوف کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار