مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل زنجیره تولید فولاد کشور

عصر ساختمان-کارخانه فولاد میانه با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت افتتاح شد.

تکمیل زنجیره تولید فولاد کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، کارخانه احیای مستقیم (تولید آهن اسفنجی) فولاد میانه با تکنولوژی ایرانی پرد، شنبه با حضور دکتر جهانگیری و محمد شریعتمداری افتتاح شد.

     این کارخانه با ظرفیت سالانه 800 هزار تن از جمله طرح های بومی با فناوری ایرانی (پِرِد) است که تاکنون 22 هزار تن تولید داشته است.

     میزان سرمایه گذاری برای ساخت این کارخانه، 280 میلیارد تومان بوده است و با بهره برداری از این واحد، 250 نفر به طور مستقیم و 750 نفر به طور غیر مستقیم صاحب شغل شدند.

    میانگین خلوص آهن اسفنجی تولیدی 95 درصد بوده و در برخی روزها به بیش از 97 درصد رسیده است.

    در ساخت این کارخانه، 300 شرکت داخلی مشارکت داشته اند و در اجرای آن از نیروهای بومی استفاده شده است.

    کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم افتتاح کارخانه فولاد میانه گفت: تمرکز ایمیدرو در دولت دوازدهم بر اکتشافات جدید معدنی خواهد بود.

    این پروژه دومین پروژه از هفت طرح فولادی کشور است که به دست معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود.

    پروژه سپید دشت آبان ماه سال گذشته نیز با حضور معاون اول رییس جمهور در همین راستا افتتاح شد که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مرحله اول دیگر پروژها که شامل آهن اسفنجی است را به بهره برداری برسانیم.

    این دومین کارخانه تولید آهن اسفنجی در کشور است که با تکنولوژی ایرانی (PERED) وارد چرخه تولید در صنعت فولاد می شود.

    این طرح که چهار پروژه آن در اروپا و آسیا به عنوان فناوری به ثبت رسده است، در سال 1383 پایه گذاری شد و در دولت تدبیر و امید پیگیری شد و هم اکنون به سرانجام رسید که پس از آن افتتاح طرح های شادگان، نیریز و بافق را نیز پیگیری می کنیم.

    سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در افتتاح کارخانه فولاد میانه گفت: بهره برداری از معادن راهی برای کاهش وابستگی به نفت است.

    محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح کارخانه فولاد میانه گفت، صادرات فولاد از جمله برنامه های مهم دولت دوازدهم است.

    عملیاتی شدن زنجیره فولاد در این طرح مورد تأکید مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نزدیکی به فولاد آذربایجان با ظرفیت 550 هزار تن به تکمیل  این زنجیره کمک می کند.

     با 56 سابقه فولاد در ایران، شرکت فولاد جزو شرکت هایی بود که در ابتدای دولت یازدهم منحل اعلام شده بود و در دولت یازدهم جان تازه ای گرفت.

    مصرف فولاد از مهمترین زمینه های رشد یافتگی و توسعه کشورها  محسوب می شود و تمرکز دولت یازدهم و دوازدهم روی این موضوع  بر اساس سیاست‌های اقتصادد مقاومتی و رسیدن به رکورد 55 میلیون تن فولاد است.

    کمیته ویژه ای برای پایش و پیگیری تمامی طرح ها بر اساس دستور محمد شریعتمداری تشکیل شده است و اکتشاف معادن را در اولویت قرار دادیم.

    حدود 3 هزار کیلومتر مربع در آذربایجان شرقی و میانه از سال 93 اکتشاف پهنه های معدنی جدید داشتیم و محدوده های امیدبخش فراوانی به دست آوردیم و 6 هزار کیلومترز مربع را نیز شرکت مس کار اجرایی اش را عملیاتی کرده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو