مدیران خودروعصر اعتبار

راه اصفهان به شیراز کوتاه می‌شود

یک سال تا افتتاح مهم‌ترین آزادراه مرکزی کشور

عصر ساختمان- جاده طولانی میان اصفهان و شیراز به عنوان دو شهر توریستی ایران که با وجود تمام پیگیری‌ها در طول سال‌های گذشته همچنان از همان مسیر تاریخی گذشته به یکدیگر متصل می‌شود باعث شده وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌های جدی خود برای تکمیل آزادراهی را آغاز کند که طبق اعلام آخوندی می‌توان انتظار داشت تا پایان سال آینده به زیر بار ترافیک رود.

یک سال تا افتتاح مهم‌ترین آزادراه مرکزی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری در جریان سفر خود به استان فارس به مردم این منطقه وعده داد که پیگیری ساخت آزادراه اصفهان به شیراز با سرعت و قدرت بیشتری نسبت به گذشته پیگیری شود تا به این ترتیب این دولت یکی دیگر از وعده‌هایی که در دولت دهم مطرح شده اما امکان پیگیری آن وجود نداشت را در دستور کار قرار دهد.

    آزادراه اصفهان به شیراز در حالی در سال 1389 به طور رسمی وارد فاز اجرایی شد که طرح ساخت ابتدایی آن به چند دهه  قبل باز می‌گردد. مسئولان دولت دهم در ابتدای زمان کلنگ‌زنی این پروژه اعلام کردند که می‌توان انتظار داشت این آزادراه ظرف فرآیند سه ساله ساخته شده و به زیر بار ترافیک رود. موضوعی که با وجود گذشت بیش از 6 سال از آن زمان هنوز ارائه زمانی قطعی در رابطه با آن ممکن نیست.

    این آزادراه مهم که در دو قطعه مجزا ساخته می‌شود و ابتدا از تنگ‌خیاره در شهرک صدرای شیراز تا سده در شهرستان اقلید ادامه پیدا خواهد کرد، به قطعه نخست مربوط می‌شود و در منطقه دوم از اقلید تا ایزدخواست شهرستان آباده ادامه خواهد یافت، بناست تحولی جدی در نحوه اتصال این دو منطقه به یکدیگر ایجاد کند تا جایی که طبق برآوردهای صورت گرفته طول مسیر را حدودا 130 کیلومتر و زمان تردد وسایل نقلیه را حدودا 100 دقیقه کاهش خواهد داد.

    پس از آنکه رئیس‌جمهوری در جریان سفر خود به استان فارس وعده داد که این آزادراه در مدت زمانی کوتاه به مردم تحویل داده خواهد شد، وزارت راه و شهرسازی پیگیری جدی خود در این زمینه آغاز کرد تا جایی که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی پیشرفت این پروژه از 12 درصد ابتدایی امروز به بیش از 63 درصد رسیده است.

    آخوندی ابراز امیدواری کرده در صورتی که منابع مالی لازم به پروژه تزریق شود، این آزادراه مهم تا پایان سال 1397 به زیر بار ترافیک رود.

    در کنار آنکه این آزادراه از لحاظ کاهش مسیر، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و بهبود خدمات ارائه شده به مردم جزو مهم‌ترین پروژه‌های مرکزی ایران به حساب می‌آید، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ساخت این طرح از روش روسازی بتنی استفاده کرده که از طریق آن می‌توان به مزیت نسبی سیمان در ایران اتکای بیشتری داشت و البته در افزایش عمر مفید پروژه و هزینه نگهداری از آن نیز پیشرفتی قابل توجه به وجود آورد. موضوعی که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده با موفقیت در استفاده از آن در آزادراه اصفهان به شیراز می‌توان انتظار داشت در دیگر طرح‌های ملی نیز از آن بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار