مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور؛

ساخت و ساز بدون برنامه، معضل نوسازی بافت های فرسوده

عصر ساختمان:ساخت بدون برنامه جامع شهری دربافت فرسوده بسیار ناکارامد است و پیامدهای جدی دارد.

ساخت و ساز بدون برنامه، معضل نوسازی بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از صداو سیما، جمشید برزگر گفت: توافقنامه اعطای تسهیلات سال گذشته بین بانک مرکزی و شرکت عمران و بهشازی شهری تصویب و اجرای آن اغاز شد و پرونده های تسهیلات مربوط به سال 93 است و درخواست می کنیم بلوک کوچک 5-10 هزار متری شروع شود تا یک الگو را به مردم معرفی کنیم.

    وی ادامه داد : در تبریز به عنوان نمونه در بحث بافت فرسوده ورود پیدا کرده است و با توجه به تسهیل گیری سازمان عمران و بهسازی انجام شده تسهیلات پرداختی برای پروژه های سال 93 است.

    رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: امیدواریم تامین اعتبار شود و بودجه در اختیار مجموعه انبوه سازان برای تسریع درنوسازی بافت فرسوده قرار گیرد.

    وی ادامه داد: از روز اول با روش های فعلی احیا و نوسازی بافت فرسوده مخالف بودیم زیرا در یک کوچه 2 متری و در یک مجموعه واحد 200 متری بافت فرسوده 4 طبقه ساخته شده است اما بهترین گزینه این بود که به صورت بلوکی اقدام کنیم و خدمات شهری در بلوک ها دیده شود.

    وی افزود: در منطقه ای از اذربایجان شرقی که مردم از نبود امکانات شهری رنج می برند پروژه ای احداث شد ، مردم استقبال کردند اما متاسفانه پرداخت بحث ودیعه اسکان موقت تحقق پیدا نکرده است.

    برزگر تاکید کرد: بسیاری از کارخانه های مرتبط با بخش مسکن با نیمی از ظرفیت خود کار می کند و90 درصد کارخانه های فولاد تعطیل است و واحدهای سیمان کمتر از 9 درصدو کاشی و سرامیک نیز کمتر از 30درصد ظرفیت کار می کند.

    وی افزایش نرخ سود بانکی را دلیل بی رونقی در صنعت ساخت و ساز دانست و گفت:به دلیل اینکه مردم بیشترین سرمایه ها را به بانک ها می سپارند ، باعث شده است تا وضع تولید همچنان در رکود باقی بماند.

    وی افزود: از دولت ،تیم اقتصادی و بانک مرکزی درخواست می کنیم از منابع وجوه اداره شده برای شکستن حباب مسکن کمک کند و هر سه ماه 2 درصد سود سپرده ها را کاهش دهد.
     
    برزگر ادامه داد: دولت با شجاعت سود سپرده ها را کاهش دهدئ و همچنین سود روز شعار قطع شود زیرا در هیچ جای دنیا نرخ روز شمار ارائه نمی دهند و حتی در بیشتر دنیا نگهداری پول در بانک ها هزینه دریافت می شود.

    وی افزود:‌تسهیلات به تولید ارائه شود تا بتواند قابل انتقال به خریداران شود.

    برزگر تاکید کرد:‌وامهای 90-80-60 میلیون تومانی به ساخت پرداخت می شود و کارمزد برای کسانی که سپرده دارند 14 درصد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار