مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تشریح آخرین وضعیت را‌ه‌اندازی سامانه جامع حفاظت از اراضی ملی‌

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن با اعلام تجهیز یگان حفاظت از اراضی ملی‌و‌دولتی به سیستم هوایی وماهواره‌ای از تشکیل پرونده‌های متعدد تعرض به اراضی دولتی وملی در محاکم قضایی خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی سامانه جامع حفاظت از اراضی ملی‌و‌دولتی در دست انجام است.

تشریح آخرین وضعیت را‌ه‌اندازی سامانه جامع حفاظت از اراضی ملی‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت سامانه جامع حفاظت از اراضی ملی‌و‌دولتی را تشریح کرد و گفت: یگان‌حفاظت از اراضی ملی‌و‌دولتی و فرماندهی آن در سازمان، پیشینه‌ای کمتر از دو سال دارد که با توجه به جدیدالتاسیس بودن آن عملکرد مناسبی را از خود ارایه کرده ا ست.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن ادامه داد: یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی در گام نخست، اقدام به تجهیز خود کرد و همزمان در حال ارایه خدمات نیز بوده و هست. در حال حاضر، یگان حفاظت در تمامی استان‌های کشور تشکیل شده و دو نفر از افسران زبده نیروی‌انتظامی به عنوان ضابطان اصلی و فرمانده در استان‌ها حضور دارند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دستگاه‌های حفاظتی به صورت پیمانکار در اختیار فرماندهان یگان حفاظت است. دستگاه‌های حفاظتی با استفاده از سیستم‌های روز، عملکرد مناسبی را از خود بروز داده‌اند.

    عظیمیان تصریح کرد: به دلیل عملکرد مناسبی که یگان حفاظت در استان‌ها داشته و بر اساس وظایف، اراضی در استان‌ها تحویل آنها شده و در طی این مدت توانسته‌اند در نقاط مختلف کشور با افراد سودجو و افرادی که به اراضی ملی‌و‌دولتی تعرض می‌کنند برخورد کنند.

    به گفته وی، در رابطه با تخلفات و تعرض به اراضی ملی و دولتی، پرونده‌های متعددی در محاکم تشکیل شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرماندهان یگان حفاظت و دستگاه‌های حفاظتی که در استان‌ها در حال ارایه خدمات هستند مجوز فعالیت خود را از ستاد فرماندهی کل اخذ کرده‌اند و به عنوان ضابط دستگاه قضایی محسوب می‌شوند به همین دلیل نیز این یگان، کمک‌های قابل‌توجهی را در استان‌های سراسر کشور نسبت به تعرضات به زمین و اراضی دولتی و ملی به سازمان ملی زمین و مسکن رسانده است. 

    عظیمان همچنین تاکید کرد: در صدد هستیم تا از سیستم هوایی و ماهواره ای برای تجهیز بیشتر یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی استفاده کنیم که انجام این کار در سازمان ملی زمین و مسکن در دست مطالعه است. هدف از اینکار نیز بهره مندی از سیستم هوایی و ماهواره ای و رصد بهتر است.

    وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع حفاظت از اراضی ملی و دولتی هنوز راه‌اندازی نشده اما کارهای آن در دست انجام است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در استان‌های سراسر کشور ترتیباتی داده‌اند تا اگر فردی اخباری از تعرض به زمین و اراضی دولتی و ملی به دست می‌آورد  به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها اطلاع دهد ضمن آنکه یگان حفاظت نیز در سطح استان‌ها در حال گشت‌زنی است تا رفع تصرف انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار