مدیران خودروعصر اعتبار

انتقاد سالاری از تخفیف ۳۵ درصدی به متخلفان ساخت‌وساز در لایحه تقسیط

عصر ساختمان- محمد سالاری با بیان استدلالهای خود با لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران مخالفت کرد.

انتقاد سالاری از تخفیف ۳۵ درصدی به متخلفان ساخت‌وساز در لایحه تقسیط
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، صبح امروز در چهاردهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش محمد سالاری رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی این شورا در مخالفت با لایحه اصلاحیه بند 1 مصوبه اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران در سخنانی براین نکته تأکید کرد در فرآیند صدور پروانه‌های ساخت در شهرداری تهران دو فرآیند داریم که یکی از طریق پیگیری اخذ صدور پروانه توسط شهروندان انجام می‌شود و فرآیند دیگر برای افرادی است که از مسیر قانونی نتوانستند پروانه بگیرند و تخلف می‌کنند و ضمن انجام تخلفات شهرسازی تلاش می کنند از طریق تثبیت وضعیت خود تغییر کاربری و تخلفات انجام شده را انجام دهند.

    وی با بیان اینکه لایحه طرح شده در جلسه امروز نیز ناظر بر موضوع تثبیت تخلفات شهرسازی است گفت: براساس این لایحه ما به کسانی که مسیر قانونی را در اخذ مجوز ساخت طی کرده‌اند در صورت پرداخت نقدی عوارض ساخت 23 درصد تخفیف می‌دهیم حال آنکه به کسانی که تخلفات در ساخت وساز انجام شده می‌باشند 35 درصد تخفیف ارائه خواهیم داد و با این مصوبه ما در حقیقت مردم تهران را به سمت مسیر غیرقانونی هدایت می‌کنیم.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران خواستار این شد که پیگیری این مصوبه به جلسه آینده شورا موکول شود تا بتوان در این خصوص نظرات کارشناسی ارائه داد.

    سالاری در بخش دیگری از این جلسه براین نکته تأکید کرده که به عنوان یک پیشنهاد کرد که افرادی که مجوز پروانه ساخت دریافت کرده‌اند با پرداخت عوارض ساخت و ساز به جای 23 درصد از 27درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

    وی با تأکید براینکه تقسط مساوی تخلف است، گفت: اغلب در چنین مواردی افرادی که ساخت و ساز انجام داده‌اند یا قادر به تأمین پارکینگ نبوده و یا به خاطر شرایط ساخت وساز قادر به تأمین نشدند لذا وقتی می‌گوییم تقسیط، نمی‌توانیم در کنار آن موضوع اخذ پروانه ساخت را مطرح کنیم.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران همچنین براین نکته تأکید کرد که فلسفه تخفیف 23 درصدی به افرادی که مجوز ساخت دریافت کرده‌اند برای تقسیط نبوده است.

    سالاری همچنین در ادامه صحبت های خود در چهاردمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در مخالفت لایحه اصلاح بند 1 مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران براین نکته تأکید کرد که یکی از عوارض تغییر کاربری‌ها بدون لحاظ کردن اصول مورد نظر در طرح تفصیلی شهر ایجاد پدیده شب‌مردگی است که در حال حاضر در منطقه 9 شاهد بروز این پدیده هستیم.

    وی در تشریح پدیده شب‌مردگی در شهر گفت: وقتی استفاده تجاری و اداری از امکان مسکونی رونق می‌گیرد ساکنان یک منطقه ترغیب می‌شوند که منزل مسکونی خود را تغییر کاربری (اداری و یا تجاری) داده و محل سکونت خود را در محل دیگری پیش‌بینی کنند و در این صورت شب‌های این مناطق با عدم وجود ساکنین و شب مردگی و کاهش امنیت مواجه می‌شوند.

    به گزارش تسنیم، حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، ری و تجریش صبح امروز در چهاردهمین این شورا در موافقت با لایحه یک فوریتی اصلاحیه بند 1 مصوبه اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذمطالبات شهرداری تهران با بیان اینکه لایحه شهرداری در دو جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مورد بحث قرار گرفته است گفت: بارگزاری عرصه‌های شهری و تعیین کاربری‌ها  و حدنصاب جمعیتی مناطق شهری از وظایف شورای شهرسازی است و در همین قانون نیز کمیسیون ماده 5 برای تغییر کاربری‌ها و رسیدگی به آنها پیش بینی شده است. 

    وی تعیین 23 درصد تشویقی برای پرداخت نقدی عوارض شهرسازی را که شوراهای شهر کشور ابلاغ کرده‌اند به منظور تشویق مؤدیان دانست و این 23 درصد را تابعی از نرخ سود بانکی اعلام کرد.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براینکه تثبیت به معنی تخلف نیست، گفت: در لایحه‌ای که شهرداری پیشنهاد داده تغییراتی را پیش‌بینی کرده‌ایم نخست اینکه این لایحه در چهارچوب مناطق 22 گانه شهرداری تهران انجام شود.

    وی براین نکته تأکید کرد که براساس این لایحه شهرداری تلاش دارد از دلال بازی و بروز مفاسدی در این خصوص جلوگیری کرده و قانونمند کردن را به اجرا برساند.  رسولی با تأکید براینکه این اصلاحیه ارائه شده توسط شهردار و معاونین شهرداری ارائه شده که ما اعتقاد داریم اقداماتشان برای منافع شهر است گفت: لذا این لایحه در امتداد لایحه جلوگیری از فساد اداری و مالی در شهرداری تهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار