مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان:

اجاره بها ۵۰ درصد گران شد

عصر ساختمان- نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به اینکه امروز عرضه مسکن بسیار کمتر از تقاضا است، گفت: همین امر موجب شده اجاره‌بهاء ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

اجاره بها ۵۰ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» ؛ احمد نوروزی ضمن تشریح وضعیت حاکم بر بازار مسکن اظهار کرد: امسال بازار خرید و فروش تعریف چندانی نداشته و در رکود به سر است.

    وی با اشاره به اینکه نبود خرید و فروش در بازار مسکن منجر به ورشکستگی فعالان این صنعت شده است، گفت: این امر ضرر بسیاری برای فعالان بخش مسکن داشته و حتی برخی از انبوه‌سازان به علت بدهی و ورشکستگی در زندان هستند.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با تأکید بر اینکه رکود ساخت‌ و ساز یکی از مهم‌ترین دلایل راکد بودن بازار مسکن است، تصریح کرد: وقتی ساخت‌وسازی وجود ندارد، نباید انتظار خرید و فروش داشت و این وضعیت، در واقع تشریح موقعیت کنونی بازار مسکن در زنجان است.

    نوروزی در ادامه به افزایش تقاضای مسکن طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه عرضه پاسخگوی تقاضا نیست و  تقریبا میزان عرضه نصف تقاضا است.

    وی با اشاره به اینکه هر قدر میزان عرضه کاهش یافته و به میزان تقاضا افزوده می‌شود، قیمت مسکن نیز بالاتر می‌رود، اضافه کرد: نتیجه این نوسانات و متعادل نبودن عرضه و تقاضا این شده که اجاره بهاء 50 درصد افزایش یافته است که البته این آمار خوش‌بینانه‌ترین میزان افزایش اجاره بهاء است.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با بیان اینکه از اواخر خردادماه تا شهریورماه اوضاع مسکن در زنجان بسیار وخیم بود، گفت: البته از اول مهرماه کمی اوضاع مسکن به توازن رسیده و تعادل در آن برقرار شده است.

    نوروزی با بیان اینکه آغاز فصل مدارس یکی از عوامل ثبات در بحث اجاره بهاء است، تصریح کرد: اما بازهم کمبود مسکن در زنجان داریم و میزان عرضه بسیار کمتر از تقاضا است.

    وی در پاسخ به سؤالی در مورد مشخص نبودن اجاره بهاء در زنجان نیز گفت: در واقع نمی‌توان نرخ مشخصی برای مسکن تعریف کرد، چرا که این مبلغ بستگی به توانایی مستاجر برای پرداخت اجاره‌بهاء دارد.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان همچنین به نرخ مشارو املاک نیز اشاره کرد و افزود: مبلغ وجه دریافتی از سوی معاملات املاک یک چهارم مبلغ اجاره‌بهاء است و اگر کسی از این میزان تجاوز کند، با وی برخورد می‌شود.

    نوروزی با اشاره به فعالیت یک هزار و 400 مشاور املاک در زنجان گفت: علی‌القاعده به واحدهای فعال در این بخش از سوی دستگاه‌های ذیربط و خود اتحادیه نظارت و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو