مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعلام آمادگی برای اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال زمین در مهرگان

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: آمادگی داریم ۲۵۰ میلیارد ریال زمین برای تکمیل کارهای آماده‌سازی و خدماتی که شهرداری باید در مهرگان انجام دهد در اختیار این نهاد قرار دهیم که تاکنون این امر محقق نشده است.

اعلام آمادگی برای اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال زمین در مهرگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدمحمد پژمان در دیدار با استاندار قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هدف از سفر به استان قزوین پیگیری تصمیماتی است که در سفرها و جلسات قبلی اتخاذ شده است تا ارزیابی کنیم تا اگر تصمیمات گذشته به درستی اجرا نشده است، پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

    وی افزود: به طور طبیعی تا جمعیت یک شهرک تازه تأسیس شده به صورت کامل اسکان داده نشوند و حجم تقاضا به حد قابل قبول نرسد، برخی از خدمات شکل نمی‌گیرد.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور اضافه کرد: بسیاری از شهرک‌هایی که مسکن مهر در آن‌ها احداث شده است به لحاظ فضاهای ورزشی، درمانی و مذهبی از شهرهای اصلی هم وضعیت مناسب‌تری دارد اما مدیران این حوزه به این میزان از پیشرفت راضی نبوده و سعی داریم، کمک کنیم تا تمام این امکانات به حد مطلوب برسد.

    پژمان ادامه داد: در مورد شهرک مهرگان در استان قزوین تصمیم گرفتیم که برای تکمیل کارهای باقی‌مانده که شهرداری باید انجام دهد، 250 میلیارد ریال زمین در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار دهیم.

    وی عنوان کرد: با وجود تأکیداتی که در این زمینه شده بود اما هنوز این امر محقق نشده است در حالی که ما به صورت کامل آمادگی داشتیم با واگذاری کار به شهرداری همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور تصریح کرد: در حال حاضر نیز انتظار داریم با واگذاری کارها به یک مجموعه قوی شاهد تکمیل کارهای زمین‌ مانده باشیم.

    پژمان گفت: همچنین آمادگی داریم بخشی از تعهدات را پیشاپیش به عنوان تن‌خواه در اختیار شهرداری قرار دهیم تا بتواند کارها را شروع کرده و در مدت زمان مشخصی به اتمام برساند.

    وی بیان کرد: شرایط درآمدی دولت به دلیل کاهش درآمدهای مالیاتی و نفتی و فشاری که بر اثر تحریم‌ها به کشور وارد شده است، مطلوب نیست.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بسیاری از کارهایی که در سطح استان‌ها انجام می‌دهیم جزو وظایف ما نیست اما به دلیل اینکه مردم با مشکل روبه‌رو نشوند و به آن‌ها فشار وارد نشود، از امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده می‌کنیم تا وضعیت حوزه‌های زمین و مسکن کشور به حد مطلوب برسد.

    پژمان اضافه کرد: در خصوص محدوده پیرامون امامزاده حسین (ع) نیز تفاهمی انجام دادیم که بر اساس آن از 60 میلیارد تومان مبلغی که برای انجام کارهای تملک نیاز است، 50 درصد بر عهده ما و 50 درصد باقی‌مانده نیز برعهده دستگاه‌هایی مانند شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی قرار داده شده است.

    وی ادامه داد: از زمان توافق برای اجرای این طرح تاکنون با کمال تأسف فقط 10 درصد از کار عملیاتی شده است که ضرورت دارد دلایل سرعت پایین اجرای این تفاهم‌نامه احصا شود.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور در خصوص تأمین زمین برای احداث بیمارستان خاطرنشان کرد: اگر زمینی با کاربری بهداشتی و درمانی داشته باشیم به فوریت آن را برای احداث بیمارستان اختصاص می‌دهیم.

    پژمان اظهار کرد: درخواست ما این است که اگر امکان دارد وقتی منطقه مسکونی مانند مهرگان در استان قزوین در حال شکل‌گیری است که 100 هزار نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد، یک فضای بیمارستانی را به آنجا سوق دهید.

    وی افزود: ما خود را مددکار مدیران شهری می‌دانیم و کسانی که در این شرایط دشوار زندگی مردم را اداره می‌کنند برخلاف خیلی از شهرهای اروپایی که ممکن است که در چنین شرایط با بحران روبه‌رو شوند، لایق همکاری و مساعدت هستند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین انتظار می‌رود بی‌دریغ با مجموعه مدیران شهری همکاری کنند و یقین بدانند اگر حتی چیز اندکی بیشتر از خواسته‌های آنان در اختیارشان قرار دهند همه آن‌ها برای تأمین رفاه و آسایش مردم هزینه می‌شود.

    پژمان عنوان کرد: اگر دغدغه‌ای که مورد انتظار رهبر معظم انقلاب است در استان قزوین وجود دارد، انتظار داریم با حضور استاندار قزوین و دستگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، مرتفع شود.

    وی یادآور شد: آماده هستیم تا امکاناتی که از دولت در اختیار ماست به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و انتظار ما از کارشناسان استان قزوین این است که این امکانات را به سمت تصمیمات درست و انجام کارهای اولویت‌دار سوق دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار